וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מפת הפוטבול: חברה ישראלית תשתתף בבניית אצטדיון הענק בניו יורק

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 11:21

בהשקעה כוללת של 1.7 מיליארד דולר: חברת אלקטרה תיקח חלק בבניית אצטדיון הענק של קבוצת הפוטבול האמריקאית, הבאפלו בילס, שבניו יורק. האצטדיון החדש יכיל 62,000 מושבים ויהיה המבנה הגדול ביותר שאי פעם הוקם באזור זה של ארה"ב

שחקני בפאלו בילס חוגגים. Bryan M. Bennett, GettyImages
שחקני בפאלו בילס חוגגים/GettyImages, Bryan M. Bennett

היסטוריה ישראלית בליגת הפוטבול האמריקאית: קבוצת אלקטרה בע"מ מעדכנת היום (א') כי חברת הבת שלה, F.W Sims (המוחזקת בשיעור של 66.9%) ומתמחה בביצוע עבודות מורכבות בתחום מיזוג האוויר - נבחרה לבצע את העבודות המכאניות בפרויקט הענק במסגרתו ייבנה אצטדיון הפוטבול של קבוצת "באפלו בילס" (Buffalo Bills) בעיר באפלו שבמדינת ניו יורק.

האצטדיון החדש, שישמש את הקבוצה הפעילה במסגרת ליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL), ייבנה בהשקעה צפויה של כ-1.7 מיליארד דולר. האצטדיון, שייקרא Highmark, יכיל כ-62,000 מושבים, ויהיה המבנה הגדול ביותר שאי פעם הוקם באזור זה של ארה"ב.

האצטדיון החדש הינו חלק מתהליך מיתוג מחדש שעוברת קבוצת הפוטבול, והוא יהיה מהחדשניים ביותר בליגת הפוטבול. סך התמורה הצפויה לחברה הבת של אלקטרה בגין חלקה בפרוייקט עומד על כ-218 מיליון שקל (כ-59 מיליון דולר). תחילת העבודה הינה מיידית וצפויה להסתיים בקיץ 2026 לקראת פתיחת עונת המשחקים בליגה.

קבוצת אלקטרה בע"מ נכנסה לפעילות בארה"ב ב-2019, אז רכשה את השליטה בחברות הלמן אלקטריק ובחברת גילסטון. שתי החברות פועלות עשרות שנים באזור ניו-יורק, בתחומי עבודות החשמל לגופים ציבוריים וחברות ענק.

בהמשך לכך, בפברואר 2020 רכשה אלקטרה את חברת F.W. Sims, המוחזקת כאמור ע"י אלקטרה ב-66.9% ופועלת בתחום עבודות מיזוג אויר. לאלקטרה ארה"ב, המאגדת את סך פעילותה של אלקטרה בארה"ב, צבר עבודות של כ-470 מיליון דולר, המשקף גידול של כ-35% במשך כשנתיים. יצוין כי הזכייה הנוכחית הינה בהתאם לאסטרטגיה של אלקטרה ארה"ב להרחבת אזור הפעילות של הקבוצה מחוץ לעיר ניו-יורק.

סך פעילותה הבינלאומית של אלקטרה בע"מ מתפרסת על 15 מדינות ב-4 יבשות והיקפה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 גדל לכ-1.3 מיליארד שקל.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "הבחירה באלקטרה ארה"ב לביצוע העבודות המכניות בפרויקט יוקרתי ומשמעותי, כדוגמת אצטדיון הפוטבול של קבוצה מובילה בספורט האמריקאי, ממחישה את יכולותיה ומיצובה של החברה בשוק ותואמת את האסטרטגיה של אלקטרה ארה"ב להרחבת אזור הפעילות של הקבוצה מחוץ לעיר ניו-יורק. אנו נפעל להמשך הרחבת הפעילות שלנו בארה"ב בפרט ובשווקים הבינלאומיים בכלל".

קבוצת אלקטרה בע"מ פרסמה בנובמבר האחרון את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי לשנת 2023. הקבוצה הציגה צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה, שבאה לידי ביטוי בגידול של כ-12.4% בהכנסות לכ-3 מיליארד שקל וברווח נקי שהסתכם בכ-74.3 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully