וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצחת וגם ירשת? אונר"א פלשה לקרקע בירושלים והקימה אנדרטה למחבלים

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 9:39

על פי הטענות, אונר"א השתלטה באופן לא חוקי על קרקע בצפון ירושלים והקימה עליה בית ספר ואנדרטה לזכר מחבלים שהיו מעורבים בפעילויות טרור. רמ"י דורשת את פינוי הקרקע תוך תשלום דמי שימוש רטרו-אקטיביים בסך 17 מיליון שקל

שיירי הפיצוץ בנקודת נפילת הפגז בחצר בית הספר של אונר"א בבית חאנון. רויטרס
אילוסטרציה: בית ספר של אונר"א/רויטרס

ניקוי אורוות: רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת לפנות מתחם של אונר"א בכפר עקב בצפון ירושלים, הפועל ללא היתר על קרקע בבעלותה של מדינת ישראל.

במכתב אזהרה שנשלח לאונר"א בירושלים לפני שבועיים בדיוק (14.11) נדרש הארגון לפנות את המתחם שנבנה ופועל ללא היתר על קרקע הנמצאת בבעלות פרטית של רמ"י - וכן לשלם דמי שימוש רטרואקטיביים בסך כ־17 מיליון שקל, כמחויב על פי דין.

"הינכם נדרשים בזה להפסיק לאלתר כל שימוש שאינו כדין, להרוס כל מה שבניתם בניגוד לכל דין, לפנות את המקרקעין מכל אדם ו/או חפץ ולהשיב את המצב לקדמותו, וזאת בתוך 30 יום ממועד ממכתבי זה", כתבה עו"ד ניצה טיטלבוים, היועצת המשפטית של מרחב ירושלים ברמ"י.

אמל"ח אונר"א, 6 בינואר 2026. דובר צה"ל
אמל"ח שנמצא במבנה של אונר"א בעזה/דובר צה"ל

הקרקע, שמשתרעת על פני 85 דונם, ממוקמת בסמוך למחסום קלנדיה ונרכשה בראשית המאה ה־20 על ידי יהודים נדבנים מחו"ל, שתרמו אותה לקרן ייעודית לפיתוח ההתיישבות היהודית באזור ירושלים. אנשי אונר"א השתלטו על הקרקע והקימו בה, בין השאר, בית ספר וגלעד לזכר מחבלים שהיו מעורבים בפעילויות טרור בירושלים.

מכתבה של עו"ד טיטלבוים הוא המשך לפנייה של יו"ר סיעת "מאוחדים" וסגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, שנשלח שלושה ימים לפני כן ליו"ר קק"ל, יפעת עובדיה־לוסקי, בדרישה לפנות את המתחם.

עם היוודע הדרישה של רשות מקרקעי ישראל, בירך קינג על ההחלטה: "אני מצפה מהממשלה להוציא אל הפועל מיידית את גביית התשלום מאונר"א, פינוי מלא של הנכס והשבתו לידיים יהודיות, בהתאם לייעודו המקורי. אין מקום לאויבים בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully