וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת חיים: משתמשים בתנור חימום? כך תעשו זאת בצורה בטוחה

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 17:21

מאות שריפות ונזקים כבדים נגרמו בשנים האחרונות בבתים בשל הפעלת תנורי חימום לא בטיחותיים, שהובילו לעשרות הרוגים, ביניהם שני ילדים בירושלים לפני יומיים. יש לכם תנור חימום בבית? כך תעברו את החורף בשלום

שריפה פרצה בבית במהלך הלילה בכפר דחי, שני פצועים קל 31 בדצמבר 2023. תיעוד מבצעי: כבאות והצלה, אתר רשמי
סכנת חיים: משתמשים בתנור חימום? כך תעשו זאת בצורה בטוחה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי: כבאות והצלה

שני ילדים בני שנתיים וחמש נספו ביום שלישי האחרון בגלל שריפה שפרצה בדירה במזרח ירושלים. בשריפה נפגעו גם האמא וילד בן ארבע ומצבם מוגדר קשה. מהחקירה הראשונית עולה החשד כי תנור חימום (ספירלה) שהוצמד לספה, גרם לבעירה ולעשן כבד. מוקד השריפה, שהיה ביציאה מהבית, הביא להילכדות המשפחה במקום ולאסון הכבד.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בחמש השנים האחרונות מתו 27 ילדים כתוצאה משריפה. 60% מהמקרים היו של ילדים מתחת לגיל ארבע.

המקרה החמור מצטרף לסטטיסטיקה הקשה שמציגה כבאות והצלה לישראל, על פיה משנת 2016 התלקחו בישראל מעל ל-500 שריפות קטלניות כתוצאה משימוש בתנורי "ספירלה" ומפזרי חום שגרמו לנזקים כבדים, בהם 23 אזרחים הרוגים, עשרות פצועים קשה ונזקים לרכוש הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

כך תוודאו שתנור החימום בדירה שלכם בטוח לשימוש

רבים מחפשים פתרונות חימום יעילים לבית ולמשפחה שיעזרו להם לעבור את החורף בשלום. שימוש לא מושכל ובטיחותי באמצעי חימום יכול להפוך את הבית למלכודת מוות ולגבות מחיר יקר בנפש ורכוש.

על פי כבאות והצלה לישראל, הסיבות העיקריות לפגיעות הקשות בנפש וברכוש הינן חוסר מודעות הציבור לסכנות האורבות בשימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים כמו גם שימוש באמצעי חימום תקניים בניגוד להוראות היצרן.

ההמלצה היא להעדיף שימוש במזגן ורדיאטור על פני תנורי ספירלה ומפזרי חום, אבל במידה ואתם מחליטים בכל מקרה להשתמש בתנורי חימום, עליכם לפעול בדרכים הבאות כדי להגביר את הבטיחות בשימוש:

רכישה נכונה של תנור חימום

כדי להימנע מאסונות מיותרים, מומלץ קודם הרכישה לוודא מול בית העסק כי התנור אושר להתאמתו לתקן הרשמי 900 חלק 2.30 החל על תנורים לחימום חדרים.

יש לוודא כי על אריזת המוצר קיימת תווית סימון בה מפורט: דגם המוצר, שם היצרן ומענו (מותר לציין את שם היצרן ומענו באותיות לטיניות), שם היבואן ומענו וארץ הייצור במידה והוא מיובא. כמו כן, על המוצר לכלול הוראות הפעלה למשתמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

על מנת למנוע נזק לחיי אדם ולרכוש, מומלץ לפעול על פי כללי הבטיחות הבאים:

▪️ להעדיף אמצעי חימום בטוחים יותר כמו רדיאטורים או מזגנים.

▪️ לקרוא היטב את הוראות השימוש ולפעול בהתאם לאמור בהן.

▪️ להרחיק (1 מ' לפחות) את אמצעי החימום מחומרים דליקים כגון: וילונות, שמיכות, שטיחים או כל חומר דליק אחר, מאחר וגם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה.

▪️ אין להשתמש בכבל מאריך או מפצל למכשיר חימום חשמלי נייד.

▪️ חל איסור מוחלט להניח בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור.

▪️ כבו את התנור/מפזר החום בזמן שאתם יוצאים מהחדר או ישנים.

▪️ חלה חובת נוכחות מבוגר בעת שימוש במכשיר חימום נייד בסביבת ילדים.

▪️ מומלץ להשתמש במכשיר חימום בעל מנגנון כיבוי עצמי בעת נפילה.

• התקינו גלאי עשן, הוא מציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully