וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוד מתחדשת בענק: מרכז העיר ישנה פניו, 44 מבני שיכון יפונו

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 12:47

בשורה גדולה לתושבי העיר לוד: הותמ"ל אישר להפקדה תכנית התחדשות עירונית במרכז העיר לוד, הכוללת תוספת של 3,326 דירות חדשות, שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור וכ-28 דונם שטחים פתוחים

התחדשות מתחם דוד המלך בלוד. משרד קיסלוב קיי אדריכלים,
התחדשות מתחם דוד המלך בלוד/משרד קיסלוב קיי אדריכלים

מהפכה בעיר לוד: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה על החלטתה להפקיד תוכנית ענק להתחדשות עירונית במתחם דוד המלך בעיר לוד, הכוללת הקמה של אלפי דירות במבנים של עד 36 קומות. כיום קיימות במתחם 713 יחידות דיור ב-44 מבני מגורים בני 4 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית, שקודמה על ידי עיריית לוד ומומנה על ידי רשות מקרקעי ישראל, הינה על שטח כולל של כ-170 דונם, והיא ממוקמת במרכז העיר לוד, בנגישות גבוהה למערכות הסעת המונים מתוכננות.

היא מציעה הקמה של 3,326 דירות חדשות במבני מגורים בני 7-9 קומות לצד מגדלים בני 27-36 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,013 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 80 מ"ר) ו-608 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות מאד (עד 55 מ"ר), במטרה לתת מענה מגוון לקבוצות אוכלוסייה שונות. בנוסף, מאפשרת התכנית הוספה של דיוריות.

בניינים בלוד. ראובן קסטרו
בניינים בלוד/ראובן קסטרו

בנוסף ליחידות דיור, התוכנית מציעה כ-94,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר שיוקמו לאורך שדרות ירושלים ושדרות דוד המלך, בסמוך לתחנת המטרו העתידית, וכן היקף נרחב של שטחים לצורכי ציבור ליצירת מרחב ציבורי מזמין וקהילתי עבור התושבים.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי כוללת הקמת רשת משולבת של רחובות ושבילים עירוניים לטובת תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים תוך חיבורם למערכות התחבורה הציבוריות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"העיר לוד מקדמת התחדשות עירונית מהגדולות בעולם"

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "מדובר בתכנית חשובה המביאה בשורה לעיר לוד ומצטרפת לשורת תכניות המקודמות בותמ"ל בעיר. אני מבקש להודות לעירייה ולרשות מקרקעי ישראל על שיתוף פעולה מקצועי המאפשר תכנון איכותי ומטיב הן בבחינת הגדלת היצע הדיור והן בבחינת פיתוח וחידוש המרקם העירוני עבור התושבים".

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התוכנית מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התכנית בצמידות לקו מטרו ולקו הרכבת הקלה. התוכנית תביא איתה פיתוח ונגישות ותחזק מרחב מוטה תחבורה ציבורית ומוטה הליכתיות הנמצאים כיום בלב עשיית הוועדה".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "העיר לוד מקדמת התחדשות עירונית מהגדולות בישראל ובעולם (מעל 86% מהעיר הקיימת) בשיתוף פעולה של מהנדסת העיר - גל גבריאל, וכלכלית לוד בניהולו של עשהאל גדות, תוך הקפדה על יצירת קשרים וקישורים עירוניים על פני רצף מבנים חי ותוסס, שנשען על ההיסטוריה המרקמית המקומית של השכונות אך עם פני העתיד והתחדשות לשנים קדימה, כחלק מהתפיסה הכוללת של חיזוק הרחובות הראשיים".

לדברי עו"ד ירון טיקוצקי, מייסד שותף וראש מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית, במשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס עמית גרוס ושות', שייצג את בעלי הדירות: "הישג ענק לעיר לוד, בשורה משמחת לתושבי מתחם דוד המלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully