וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיירה הזו מציעה לכם בית בפחות משקל - אם תבואו לגור בה

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 15:08

עיירה ציורית בקרואטיה מציעה לרוכשים מכל העולם לרכוש דירה ב-13 סנט בלבד, השווים פחות משקל אחד, עבור שני תנאים - הרוכשים מתחייבים לשפץ את הנכס ולגור בו במשך כמה שנים

כפר קריסטה בכרתים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במידה וחשבת אי פעם על רילוקיישן לקרואטיה, כיום המחשבה הזו ריאלית מתמיד. עיירה ציורית בשם לגראד הממוקמת בצפון קרואטיה מנסה לפתות אנשים להתיישב בה על ידי מכירת בתים בפרוטות.

על פי מודעה שהתפרסמה בימים האחרונים בCNBC האמריקאית, מספר בתים העומדים בשעה זו על המדף הקרואטי מוצעים למכירה עבור לא יותר מ-13 סנט, שקל ישראלי אחד בלבד.

מדובר ביוזמה שהחלה ב-2018, במהלכה נמכרו מספר בתים בפרוטות. בתחילת חודש ינואר 2024 הודיעו פקידי הממשלה על סדרה נוספת של בתים המוכנה למכירה במחיר של 13 סנט בלבד.

מעוניינים? קודם תשמעו את התנאים

עם זאת, במידה ואתם מעוניינים במבצע ההיסטרי, עליכם לדעת שיש מספר תנאים חשובים שעליכם לעמוד בהם.

תחילה, כדי להיות זכאים לרכישת אחד מהבתים, על הרוכשים להיות מתחת לגיל 45, בשותפות זוגית או מחוץ לנישואין, וללא עבר פלילי. התנאי השני והבעייתי יותר הוא שבתמורה למכירה, הרוכשים ישפצו את הנכס ויגורו בו במשך כמה שנים.

לגבי העיירה עצמה, כלי התקשורת הקרואטי המקומי HRT דיווח שמאז שהתוכנית החלה ב-2018, העיירה אף התפתחה וגדלה שכן הגיעו זוגות צעירים ונולדו יותר ילדים, וכתוצאה מכך, הם אפילו בונים מעון יום חדש. "בסך הכל נמכרו חמישה בתים מוכנים לאכלוס. שלוש משפחות כבר עברו לגור, ומה שמשמח אותנו הוא שכל שלוש המשפחות קיבלו חבר חדש במהלך המעבר. זה הגדיל את מספר הילדים במעון", אמר איבן סבוליץ', ראש עיריית לגראד.

בשנת 2021, לגראד העמידה 19 בתים ריקים ואתרי בנייה נטושים למכירה במחיר של 1 קונה (המטבע המקומי באותה תקופה). 17 נמכרו, לפי רויטרס. הבתים היו במצבים שונים של הרס, אז כדי לעזור, העירייה אמרה שתשלם 25,000 דולר קונה (כ-3,558 דולר) עבור כל שיפוץ נדרש. לתושבים חדשים שרצו לקנות בית בבעלות פרטית, העיר הציעה לכסות 20% מהמחיר או עד 35,000 קונה (כ-5,056 דולר). לא ברור אם העיר תציע את אותם התמריצים הפעם.

העיירה ביבונה בסיציליה. Shutterstock, ShutterStock
עיירה בסיציליה/ShutterStock, Shutterstock

קרואטיה היא לא המדינה הראשונה שנוקטת גישה כזו כדי להביא חיים חדשים לאוכלוסיות המצטמצמות בעיירות מרוחקות. מוסומלי, עיירה בסיציליה, הפכה לוויראלית בגלל מכירת בתים ישנים תמורת יורו אחד. אל הטרנד הזה בשנים האחרונות הצטרפה כוכבת "הסופרנוס" ו-"החברים הטובים", לוריין בראקו, כשרכשה בית בשווי יורו אחד בלבד בעיירה איטלקית אחרת בשםSambuca di Sicilia.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully