וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד אבו לטיף ז"ל נשא את דגל השותפות: עלינו להמשיך את דרכו

חגי רזניק

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 13:12

מברית דמים לברית אחים: עלינו לשאת את דגל השותפות שנשא אחמד אבו לטיף ז"ל גיבור ישראל, בן 26 מרהט, שנפל באסון קריסת המבנים במרכז הרצועה לצד 20 לוחמים נוספים. חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, סופד לו

אחמד אבו לטיף מרהט, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 26. דובר צה"ל
אחמד אבו לטיף מרהט, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 26/דובר צה"ל

רב סמל במיל' אחמד אבו לטיף בן ה-26 מרהט נפל השבוע באסון קריסת הבתים במרכז הרצועה לצד 20 לוחמים נוספים. אחמד היה לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. אחמד הותיר אחריו אישה, זהרא, ילדה בת שנה שנולדה רק לאחרונה, מנסורה החמודה, זוג הורים ו-11 אחים ואחיות.

הוא עבד במערך הביטחון של אוניברסיטת בן גוריון ואהב את כל הסובבים, תמיד חייך. כל מי שפגש באחמד לא יכול היה שלא להידבק באהבת האדם והגאווה הישראלית שלו. אני "בדואי ישראלי גאה" נהג לומר, "זו המדינה שלנו ונשמור עליה מאוחדים. לא ניתן לאף אחד להפריד", הדגיש.

אחמד היה איש של מעשים, לא רק מילים. עם פרוץ המלחמה מייד יצר קשר עם כל גוף אפשרי וביקש שיעזרו לו להתגייס למילואים ולשמור על המדינה. כשהתשובה התעכבה, ביקש להתנדב לסייע לחקלאים יהודים שנפגעו ולכיתות כוננות יישוביות.

בסופו של דבר הצו המיוחל הגיע, ואחמד התקשר אלי צוהל שסוף סוף מגייסים אותו. הוא דאג לשלוח לי מדי מספר ימים תמונה מהחזית ועדכן שהוא שומר על העורף.

מעבר מברית דמים לברית אחים בנגב - בדואים ויהודים יחד

הידיעות על טובי בנינו שנפלו גורמות ללב של כולנו לבכות בלי הפסקה. את הטלפון שבישר על נפילתו של אחמד, קיבלתי מחמו, סב נכדתו, חבר יקר שלי - עמר זקיק, מהנדס העיר תל שבע. ההודעה הקשה הכתה בי חזק ושברה את ליבי לגמרי.

משיחות ארוכות עם אחמד ובלי לדמיין את הסוף המר, אני יודע בוודאות שאחמד היה רוצה שנמשיך לשאת את הדגל שנשא. המשך המעבר מברית דמים לברית אחים בנגב - בדואים ויהודים יחד.

אחמד גם היה מוטרד מפתרון הדיור לחיילים הבדואים המשוחררים בנגב, וחלם שחייל בדואי משוחרר יקבל סיוע במציאת פתרונות דיור ראויים. נעשה הכל כדי להמשיך ולקדם צוואתו זו על אף האתגרים הרבים שבדרך.

נוח על משכבך בשלום אחמד יקירי. אין מילים לנחם את המשפחה היקרה ואת משפחות החללים כולם. כל אחד מהם פרח שנקטף.

חגי רזניק הוא ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב ויו"ר דריקטוריון הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully