וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד הפכה קרית אונו לאחת הערים העשירות בארץ?

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 12:24

העיר קרית אונו הפכה בשנים האחרונות מעיר הנחשבת כענייה בארנונה, עם תקציבים נמוכים, לאחת הערים העשירות בארץ, כשאחריה נמצאות נס ציונה ורמת השרון. כיצד הצליחה לעשות זאת?

פארק העסקים אונו. עיריית קריית אונו,
פארק העסקים אונו/עיריית קריית אונו

העיר קריית אונו נמצאת במקום הראשון בבניית שטחי מסחר במ"ר לנפש בשנים האחרונות - כך עולה מנתונים שאספה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגביי התחלות בניה של שטחים מסחריים בערי ישראל. זאת, בעקבות הקמת פארק העסקים אונו.

המשמעות של הנתונים הללו מראים כי קרית אונו, אשר הייתה נחשבת עד לפני מספר שנים כעיר ענייה מאד בארנונה, עם תקציבים נמוכים - הפכה כיום לאחת הערים העשירות בארץ, כשאחריה נס ציונה ורמת השרון. כידוע, ארנונה מסחרית היא הכלי המרכזי והרווחי ביותר לחוסנם הכלכלי של העיריות, וככל שיש יותר שטחי מסחר כך נשארים יותר כספים לפעילויות לשירותים לתושבי העיר.

על פי הנתונים של למ"ס, קריית אונו כאמור היא העיר בה נוספו הכי הרבה שטחי תעסוקה ומשרדים פר נפש במדינת ישראל בשנים האחרונות - כשהיא עומדת על 5.3 מ"ר לנפש, ואחריה כאמור בדירוג נס ציונה עם 4.8 מ"ר לנפש ורמת השרון עם 4.5 מ"ר לנפש.

"העובדה שאנחנו מובילים את הבנייה בשטחי תעסוקה היא תוצאה של חזון, תכנון עתידי וחשיבה קדימה. אותו הובילה הנהלת העיר בשנים האחרונות. משנה הבאה, כשנקבל את הארנונה של כל השטחים שנבנו, תושבי העיר ייהנו משדרוג בכלל התחומים. כפי שהיינו תאגיד המים היחיד בישראל שחילק כסף בשיקים על כספים שהצטברו בקופת התאגיד לתושבי קרית אונו, כך נעשה עם הכספים שהצטברו בקופת העיר. הכול חוזר ישירות לתושבים", אומר ישראל גל, ראש העיר של קרית אונו.

אלפי מקומות עבודה נוספו לעיר

ע"פ הנתונים ניתן לראות כי בשנים האחרונות זוכה העיר להגירה חיובית של תושבים מחתך סוציו אקונומי גבוה, שחלקם עובדים בבתי החולים הסמוכים, עם אזור התעסוקה החדש המתפתח בדרום העיר, "פארק העסקים אונו", המונה 800 אלף מטרים ונחשב לאטרקטיבי עבור חברות הייטק עקב מיקומו הסמוך לתשתית תחבורתית עתידית וקיימת.

פארק העסקים אונו המצוי בסמוך לבית החולים שיבא, הגדול ביותר בארץ, אשר אליו מגיעים עשרות אלפי עובדים, מטופלים ומבקרים, זאת בסמוך לכביש 46 שייסלל במקום ויחבר את המתחם לכביש 6, כשעוברת בו תחנת הקו הסגול של הרכבת הקלה שתגיע לתל אביב וכן מסוף אוטובוסים אזורי שייפתח במקום.

כל אלו יאפשרו ניידות מגוונת והגעה למקום בכל אמצעי התחבורה. בנוסף, בכוונת העירייה לשלב באזור התעסוקה הפעיל בשעות היום גם אזור בילויים שוקק בשעות הלילה, כך שהמתחם יהפוך לאזור אטרקטיבי הן בשעות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully