וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין הגבוה בארה"ב יוצא לדרך - והוא לא יהיה בניו יורק

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 10:57

סופרייז: התוכנית לבניית גורד השחקים הגבוה ביותר בארצות הברית מתגבשת בימים אלו - כשבאופן מפתיע הוא יהיה מחוץ לניו יורק סיטי, בה ממוקמים שני המגדלים הגבוהים בארצות הברית נכון להיום. היכן הוא יהיה?

בטרי פארק על רקע דאון טאון מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
בטרי פארק על רקע דאון טאון מנהטן, ניו יורק/ShutterStock

בימים אלו מתגבשת התכנית להקמת המגדל הגבוה ביותר בארצות הברית, ובאופן מפתיע במיוחד, הוא לא יהיה בניו יורק או בעיר גדולה אחרת - אלא יבלוט בקו הרקיע הבתולי יחסית של אוקלהומה סיטי. כך מדווח אמש (ג') הניו-יורק פוסט.

מדובר בתכנית של חברת הנדל"ן מטסון קפיטל (Matteson Capital) שמקימה את המתחם בבירת אוקלהומה, הכולל 4 בניינים בעירוב שימושים. לפי התכנון הראשוני של החברה, המגדל הגבוה מבין ארבעת המגדלים צפוי היה להגיע ל-1,750 רגל (533 מטר), מה שהיה הופך אותו לבניין השני בגובהו במדינה מאחורי מגדל החירות של מנהטן, המוכר גם כמרכז הסחר העולמי החדש לאחר נפילת מגדלי התאומים.

עם זאת, בחברה החליטו לאחרונה להפוך את התכנית לשאפתנית עוד יותר ולהוסיף כמה עשרות מטרים למגדל, כדי שיגיע לגובה של 1,907 רגל (581 מטר) - מה שיהפוך אותו לגבוה בארצות הברית והחמישי בעולם, החולש על קו הרקיע הבתולי של אוקלהומה סיטי. בנוסף, לפי העיתון של אוקלהומה סיטי, התוספת של הקומות אמורה לשמש כטיילת ייחודית למבקרים, עם מסעדה ותצפית.

"מדובר בגובה סמלי, אשר מכבד את השנה שבה אוקלהומה התקבלה כמדינה ה-46 של ארצות הברית", הסבירו בחברת מטסון קפיטל את ההחלטה השאפתנית.

האם אוקלהומה מוכנה לגורד שחקים?

הפרויקט המתוכנן משתרע על פני כ-465 אלף מ"ר, וכולל 1,776 יחידות דיור סך הכל, שני מלונות Hyatt, דירות ושטח של כ-10 אלף מ"ר לשימוש מסחרי וקהילתי.

אוקלהומה סיטי, הממוקמת במדינת אוקלהומה, היא ביתם של כ-680,000 בני אדם ונחשבת כאחת הערים הצומחות ביותר באמריקה, כאשר קפצה לעיר ה-20 המאוכלסת במדינה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully