וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דירות, 5 דקות מהים: אושרה הקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 13:44

724 דירות סביב פארק ירוק: אושרה התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה על שטח מפעל בית האריזה ההיסטורי "תנופורט", בקרבת תחנת הרכבת. מעבר למגורים, התכנית גם כוללת הקמת בית ספר יסודי ושטחים למסחר ותעסוקה

הדמיה: שכונת מגורים חדשה בחדרה. ערן מבל אדריכלים,
הדמיה: שכונת מגורים חדשה בחדרה/ערן מבל אדריכלים

הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה הכריזה היום (ג') כי אישרה את התכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה, על שטח מפעל בית האריזה ההיסטורי לפירות הדר "תנופורט".

התכנית משתרעת על שטח כולל של כ-78 דונם בסמוך לאזור התעסוקה "אגרובנק", והיא ממוקמת בקצה רחוב דוד שמעוני, בגבול שכונות ויצמן ונווה חיים, בסמוך לתחנת הרכבת. מדובר באזור המאופיין בבניה צמודת קרקע, שלאחר יישום התכנית עתיד לכלול גם מבני מגורים בני 6 ועד 24 קומות עם 724 דירות חדשות. כ-145 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 20,150 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-3,200 מ"ר למסחר, שישולבו בקומות התחתונות של מבני המגורים וכן במבנה ייעודי למסחר ותעסוקה בן 19 קומות שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת של חדרה. כמו כן, התוכנית כוללת 8 דונם עבור מבני ציבור, כאשר מתוכם 6 דונם יוקצו לטובת הקמת בית ספר יסודי חדש וכן כ-5.5 דונם של פארק שיוקם במרכז המתחם החדש.

הדמיה: שכונת מגורים חדשה בחדרה. ערן מבל אדריכלים,
הדמיה: שכונת מגורים חדשה בחדרה/ערן מבל אדריכלים

סגנית מתכנן מחוז חיפה, עפרה הראל: "מדובר בתכנית חשובה להתפתחות העיר חדרה, הנמצאת במיקום אסטרטגי בסמיכות לתחנת הרכבת, צירי תחבורה ציבורית ומוקדי מסחר ותעסוקה קיימים ומתוכננים. התכנית משפרת מאוד את המצב התכנוני המאושר במקום, ומיישמת עקרונות תכנוניים עדכניים יותר של עירוב שימושים, תמהיל דיור מגוון, תכנון קומפקטי וניצול מיטבי של הקרקע המבוסס על מתחם מגורים המופרד מתנועת כלי רכב וכולל פארק ציבורי במרכזו".

התוכנית הינה ביוזמת בעלי הקרקע בשיתוף עם עיריית חדרה, ונערכה על ידי משרד ערן מבל אדריכלים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully