וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: המוסד לבטיחות ולגיהות יעבור לסמכות שר העבודה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 12:56

בהתאם להחלטת הממשלה, הכנסת אישרה את העברתו של המוסד לבטיחות ולגיהות, שהיה נתון עד כה לשר הכלכלה והתעשייה, לאחריותו של שר העבודה, יואב בן צור | שר העבודה בירך על ההחלטה: "מעבר לאכסנייה הטבעית"

של ניידות בטיחות אינטראקטיביות. המוסד לבטיחות ולגיהות,
של ניידות בטיחות אינטראקטיביות/המוסד לבטיחות ולגיהות

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') את החלטת הממשלה להעביר לשר העבודה, יואב בן צור, את הסמכות על המוסד לבטיחות וגיהות, שהייתה נתונה עד כה לשר הכלכלה והתעשייה.

הצעה זו נכללה בדיוני התקציב לשנת 2024 ומטרתה לאגם את כלל המשאבים העוסקים בבטיחות עובדים כדי להגביר פיקוח ואכיפה תחת שר העבודה הממונה גם על הביטוח הלאומי. בהמשך תוקם רשות בטיחות לאומית ייעודית לנושא.

שר העבודה יואב בן צור: "מברך על מעבר המוסד לבטיחות וגיהות לאכסנייה הטבעית, שהיא משרד העבודה שאמון על בטיחותם ושלומם של העובדים בישראל. אני סמוך ובטוח כי איגום המשאבים יאפשר לנו להגביר ביתר שאת את הפיקוח והאכיפה".

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
חה"כ יואב בן צור/ראובן קסטרו

במסגרת דיוני התקציב לשנת 2024, הוחלט על איחוד המוסד לבטיחות ולגיהות האמון על הדרכה והסברה בנושאי בטיחות ובריאות תעסוקתית, עם מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה, שמכסה את תחום האכיפה.

תזכיר החוק שפרסמה הממשלה לפירוק המוסד לבטיחות ולגיהות, נתקל בביקורת משמעותית של גופים רבים, הן מומחים בתחום הבטיחות והן ארגוני חברה אזרחית, שהצביעו על כך שההצעה איננה מסדירה את העברת סמכויות המוסד לבטיחות למינהל הבטיחות, קובעת לוחות זמנים קצרים ביותר לביצוע איחוד הגופים שאיננה מאפשרת לבצע עבודה רצינית על המבנה הארגוני של הגוף המאוחד ואיננה מבטיחה הקצאת תקנים נוספים למינהל הבטיחות לביצוע התפקידים הנוספים שיוטלו עליו.

חלק מארגוני הבטיחות, כמו גם התאחדות הקבלנים בוני הארץ וארגוני מעסיקים נוספים גם הצביעו על כך, שהמלצות 'ועדת אדם לבטיחות' אף כללו הקמת רשות בטיחות לאומית, וטענו כי ההצעה לאחד את הגופים תחת מינהל הבטיחות עשויה לפגוע בתחום ההדרכה וההסברה.

בשלב זה, ההחלטה שאושרה בכנסת היא העברת האחריות על המוסד לבטיחות ולגיהות למשרד העבודה בלבד, האחראי גם על המוסד לביטוח לאומי, שתקצב אותו עד היום, וגם על מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully