וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליאון ליזמים: לא נאשר תכניות, אל תיגשו למכרזים הללו

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 15:44

בעקבות פרסום מכרזי רמ"י לשישה פרויקטים במורדות תשואה בירושלים, ראש העיר משה ליאון מבקש ליידע את היזמים כי מי שייגשו למכרזים אלה - "יניחו את כספם על קרן הצבי, שכן מדיניות העירייה היא שלא לאפשר קידום תוכניות אלה"

ירושלים. ShutterStock
משה ליאון ליזמים: אל תיגשו למכרזי רמ"י על הקרקעות האלו/ShutterStock

בעקבות פרסום המכרזים על ידי רשות מקרקעי ישראל, הנוגעים לשישה פרויקטים בירושלים וביניהם מורדות משואה ונחל רוממה, פנה ראש העיר משה ליאון במכתב דחוף למר יעקב קוינט, ראש הרשות, בדרישה למשוך את המכרזים.

במכתבו דרש ראש העיר מראש הרשות למשוך את המכרזים הללו, שאם לא כן, תיאלץ העירייה לצאת בפרסום המזהיר את הציבור ואת היזמים ומיידע אותם כי העירייה לא תאפשר, בכל דרך ציבורית וחוקית, לקדם תוכניות בהתאם למכרזים אלה.

במכתבו ציין ראש העיר את החשיבות שהוא רואה בשיתוף פעולה עם רמ"י ועל כך שהופתע מעצם פרסום המכרזים, כאשר ברשות יודעים כי הם עומדים בסתירה למדיניות העירייה ומדיניותו של ראש העיר, בעניין השמירה על שטחים ירוקים ופתוחים ומניעת בנייה וקידום תוכניות בשטחים אלה.

"אין בירושלים מחסור בתוכניות בנייה מאושרות"

ראש העיר אף הלין על כך כי למרות שידוע לרשות כי אין בירושלים מחסור בתוכניות בנייה מאושרות וכי שנה אחר שנה העירייה שוברת שיאים במתן היתרי בנייה, מצאה לה הרשות טענה שגויה ומטעה ולפיה מכרזים אלה פורסמו לנוכח העלייה החריגה במחירי הדיור בירושלים.

בהקשר זה הצביע ראש העיר על אחד המכרזים אשר בו מוצעת קרקע לבניית 27 יחידות דיור, במחיר התחלתי של כ-2 מיליון שקל לקרקע בעבור כל יחידת דיור. "תנאים אלו אינם מבטאים, בלשון המעטה, מלחמה במחירי הדיור", כך בלשון המכתב.

בכוונת עיריית ירושלים לפרסם מודעת אזהרה ברוח דברים אלה.

תגובת רשות מקרקעי ישראל למכתבו של משה לאון: "לאור עליית המחירים הגבוהה בירושלים בניגוד לירידת המחירים בשאר אזורי הארץ רמי מגדילה את ההיצע בירושלים ומשווקת מאות יחידות דיור בעתודות הקרקע האחרונות לבניה באזור ירושלים. התחדשות עירונית בהיקפים הנבנים אינה מספקת את הביקושים ועליית המחירים היא הראיה לכך. על אף שעירית ירושלים מפרה פעם אחר פעם את הסכם הגג שנחתם עימה ואת הסיכומים שנערכו איתה, אנו סמוכים ובטוחים כי העיריה תפעל בהתאם לדין ותחתום על היתרים בתוכניות מאושרות אך ככל שהיא לא תפעל כך ליזמים עומדת האפשרות לפנות לועדת ערר ולרשות רישוי ארצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully