וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך הרחוב הראשון בפרויקט להנצחת נשים ישראליות: מי זכתה לכבוד?

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 9:06

פרויקט חדש שמובילה עיריית קרית אונו מבקש להעניק לנשים שהותירו את חותמן בישראל את הכבוד לו הן ראויות - ולקרוא לרחובות בעיר על שמן. ביום שישי נחנך הרחוב הראשון במסגרת הפרויקט

נחנך רחוב על שם ענת גוב בקרית אונו. ישראל פנחסוב,
נחנך רחוב על שם ענת גוב בקרית אונו/ישראל פנחסוב

התרגשות רבה נרשמה ביום שישי האחרון, עת נחנך רחוב חדש בקריית אונו על שמה של ענת גוב ז"ל, במסגרת הפרויקט החשוב להנצחת נשים ישראליות שהותירו את חותמן - נשות תרבות, חינוך, מנהיגות פוליטיות, ספורטאיות, מדעניות ועוד. זהו הרחוב הראשון בישראל בו הונצחה המחזאית והתסריטאית.

בטקס הסרת הלוט נכחו גידי גוב שהיה בן זוגה, משפחתה, ראש עיריית קרית אונו ישראל גל, סגן ראש העירייה, רון מלכה, והילה קניסטר בר דוד, יו"ר הועדה לקידום נשים בעירייה.

גידי לא הסתיר את התרגשותו ובדרכו ההומוריסטית המיוחדת אמר : "נסענו ברכב ופתאום שמענו בוויז פנה ימינה לרחוב ענת גוב, זו התחלה של מפעל רחובות, אנחנו עדיין לא ז'בוטינסקי אבל אולי עוד נגיע יום אחד להיות שדרות ענת גוב. ההנצחה הזו בקריית אונו מאד מרגשת ובשם כל המשפחה תודה לכל אנשי ונשות קריית אונו".

נחנך רחוב על שם ענת גוב בקרית אונו. ישראל פנחסוב,
נחנך רחוב על שם ענת גוב בקרית אונו/ישראל פנחסוב

כחלק מהפרויקט, בקרוב יחנכו בשכונה החדשה רחובות נוספים. הרחובות החדשים ייקראו על שמן של חברת הכנסת והשרה אורה נמיר, הסופרת והמחזאית נאוה סמל, חוקרת הסרטן הפרופ' בלה קאופמן, הזמרת עפרה חזה, אשת התקשורת ושדרנית הרדיו שמירה אימבר והמשוררת נעמי שמר.

ישראל גל ראש עיריית קריית אונו: "החלטנו בעירייה לקרוא שמות של רחובות על שמן של נשים שהותירו את חותמן בישראל, נשות תרבות, נשות חינוך, מדעניות ואחרות וענת גוב מחזאית, משוררת, תסריטאית, מתרגמת, סאטיריקנית ופובליציסטית, היא הראשונה מבינן. המלחמה נמשכת, והחטופים טרם חזרו לצערנו ומצב הרוח לא משהו, אבל אני היום שמח ונרגש שהגענו לרגע הזה של חנוכת רחוב חדש ועוד על שמה של ענת גוב".

הילה קניסטר בר דוד יו"ר מנהלת הנשים קריית אונו: "אני מתרגשת לפתוח את הבוקר הזה עם חנוכת רחוב בשכונה מיוחדת שרחובותיה יהיו ע"ש נשים מיוחדות, פורצות דרך ומעוררות השראה. אני שמחה שהרחוב הראשון בשכונה המפוארת שקמה כאן הוא על שמה של ענת גוב היוצרת המדהימה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully