וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמיחים חיים חדשים: משפחות הנרצחים מהנובה נטעו עצים במתחם הפסטיבל

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 14:43

מחורבן לתקומה: כחלק פעילות מרגשת של קק"ל לרגל ט"ו בשבט נטעו משפחות הנרצחים מפסטיבל הנובה מאות עצים חדשים בחניון רעים, בו איבדו את יקיריהן - במטרה להחזיר את החיים למתחם המפויח שנותר לאחר האסון

משפחות הנרצחים מהנובה נוטעים עצים בחניון רעים. יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל,
משפחות הנרצחים מהנובה נוטעים עצים בחניון רעים/יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

המתחם המפויח יחזור להיות ירוק: עשרות המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפסטיבל הנובה באותה שבת שחורה, חזרו היום (א') למתחם הפסטיבל במסגרת פעילות מרגשת לרגל ט"ו בשבט של קרן קיימת לישראל - שכללה נטיעת מאות עצים חדשים לזכרם של 364 הנרצחים וקריאה להשבתם של 40 המבלים שנחטפו לעזה. זאת, כחלק ממבצע מיוחד של קק"ל להתחדשות עוטף ישראל ובמסגרת אירועי ט"ו בשבט שמתחילים השבוע.

בין המשפחות שהשתתפו באירוע: ריקארדה לוק, אמה של שני לוק ז"ל, שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בעזה. יונה אדם, אמה של מפל אדם ז"ל שנרצחה במסיבה ברעים. יורם יהודאי, אביו של רון יהודאי ז"ל שנרצח במסיבה בנובה בזמן שהתחבא במכולה. שרון גרציאני, אחותו של מאור גרציאני ז"ל שנרצח במסיבה ברעים.

כזכור, בשבת השחורה בשעה 6:22 החלו להשמע אזעקות במתחם הפסטיבל. כמה דקות לאחר מכן הוחלט על סגירת המסיבה ושוטרים החלו בפינוי הקהל הרב מהמקום. במקביל, החלו לחדור מחבלי החמאס לשטח ישראל. המחבלים הגיעו למתחם הפסטיבל בטנדרים ובמצנחי רחיפה, והחלו לירות במשתתפי המסיבה ברובי קלאצ'ניקוב, ברקטות RPG ולהשליך לעברם רימוני יד. רצחו רבים ממשתתפי המסיבה ווידאו בהם הריגה, המתחם הושחת והוצת ונגרם בו נזק רב. כעת קק"ל פועלת לשיקומו ולשיקום כלל עוטף ישראל.

"באנו היום לטעת עץ להנצחתו, שיפרח ויגדל כמו שהוא היה"

מירב ודורון מדר, שבאו היום לנטוע לזכר בנם שחק יוסף מדר, בן ה-26: "שחק הוא אח לעוד חמישה אחים ואחיות, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון לניהול מלונאות ותיירות היה תלמיד מצטיין, לוחם בחטיבת הנחל. באנו היום לטעת עץ להנצחתו, שיפרח ויגדל כמו שהוא היה, מלא בחיים, אהבה, אור ושמחה. אנו מקווים לראות את העץ, חזק ופורח, משתרש באדמה. לפני 12 שנה אימצנו שני ילדים של אחות של דורון ומאז אנחנו קבוצת כלנית והכל מתחבר".

נורית שלום שבנה רם שלום נרצח במסיבה בנובה, "רם ילד אהוב שלי נרצח במסיבה ב-7.10, ילד שאהב את החיים, אוהב כל אדם, וחייכן.חזרנו מארצות הברית יומיים לפני המסיבה והוא אמר לי שהוא היה במסיבה שקוראים לה נובה בארצות הברית ושיש כזו בארץ והוא הולך אליה, אבל הוא לא חזר משם. היום הגעתי לנטיעות, לנטוע שתיל אקליפטוס לזכרו, דרך קק"ל שעשו מחווה מרגשת ומצמררת עד דמעות. כל הכבוד על היוזמה וההנצחה המדהימה של קק"ל, אין לי מילים להודות להם".

משפחות הנרצחים מהנובה נוטעים עצים בחניון רעים. יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל,
משפחות הנרצחים מהנובה נוטעים עצים בחניון רעים/יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי סיכמה: "ב-7 לאוקטובר, מדינת ישראל חוותה את אחד הימים האפלים ביותר מאז היווסדה. חניון רעים שהיה מקום שוקק חיים עם מאות אלפי מטיילים המבקרים בו מדי שנה, הפך לזירת טבח נוראית. הכאב של המשפחות השכולות, הוא הכאב של עם ישראל כולו ואנחנו איתם לאורך כל הדרך. ההיסטוריה של עם ישראל היא לא רק תולדות הפרעות אלא תולדות התקומות".

"בט"ו בשבט הזה אנו מעבירים מסר של צמיחה מחדש ותקווה - נקום מעפר ונצמיח חיים ברעים ובכל עוטף ישראל. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, גם הפעם נתאושש ונצמיח חיים חדשים. כלל עובדי קק"ל מגוייסים למשימה הלאומית וקק"ל תהיה חוד החנית בהפחת החיים כאן. יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully