וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי העולם מחפשים בית בישראל: האם המדינה ערוכה לכך?

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 12:59

נתונים מצביעים כי מאז תחילת המלחמה נרשם זינוק של מאות אחוזים בבקשות לפתיחת תיקי עלייה בישראל, כשיותר ויותר תושבי חוץ מתעניינים בפרויקטים חדשים למגורים. האם היצע הדירות מספיק כדי לענות על העלייה הצפויה בביקוש?

מטוס אל על. משה שי, פלאש 90
מטוס אל על/פלאש 90, משה שי

מגמת עלייה: דווקא בשעתנו הקשה ביותר, כשהמלחמה רק מסתבכת והאנטישמיות בעולם גואה - גם הציונות מתעוררת, ויהודי העולם מחפשים בית בישראל. נתונים ממשרד העלייה והקליטה מציגים כי מאז שפרצה המלחמה חל גידול של מאות אחוזים במספר תיקי העלייה החדשים שנפתחו לעומת השנים האחרונות.

זינוק זה בא לידי ביטוי גם בכך שיותר ויותר תושבי חוץ מתעניינים בפרויקטים חדשים בישראל לצורכי מגורים, ולא דירת יוקרה לחופשת הקיץ והחגים כפי שהיה בעבר. עם זאת, רגע לפני שחוגגים את התחזקות המניה הציונית בעולם, עולה השאלה: האם יש די דירות בישראל כדי לענות על גל העלייה החדש?

זאת, נזכיר בזמן ששוק השכירויות מוגבל, התחלות הבנייה בירידה והמוני הזוגות הצעירים יושבים על הגדר, מחכים לרגע הנכון כדי לרכוש את דירתם הראשונה. אין ספק כי ירידת המחירים שאנו רואים לאחרונה עשויה להפוך זמנית עם גל הרכישות של תושבי החוץ שיבואו לישראל עם ממון מכובד.

ועדיין, למרות שכל הנתונים מצביעים על הצורך בהיערכות מצד המדינה והקבלנים - נראה שאנחנו עדיין לא שם, כשהמלחמה ברקע.

לא רק בגלל המלחמה

לאחר שבשנת 2023 הייתה ירידה משמעותית במספר העולים לישראל, בעיקר עקב העובדה שבשנת 2022, על רקע המלחמה באוקראינה, הגיעו לישראל כ-62.5 אלף עולים חדשים, רובם מאוקראינה, רוסיה ובלארוס, מאז שפרצה המלחמה חל גידול משמעותי במספר תיקי העלייה החדשים שנפתחו - נתון שבהכרח ישפיע על נתוני העלייה בחודשים הראשונים של 2024, שצפויים לעלות.

רובם הגדול מצרפת וצפון אמריקה, עם זינוק של כ-500% ו-120% בהתאמה במספר תיקי העלייה שנפתחו. מאז החלה המלחמה ועד לשבוע הראשון של ינואר עלו לישראל 4,783 עולים חדשים.

יש לציין כי כמעט כל העולים שהגיעו בתקופה זו לישראל החלו בתהליך העלייה לישראל עוד לפני המלחמה, מה שמגביר את ההבנה כי הגורם העיקרי לעלייה הוא עדיין הציונות, ולא רק החשש מאירועים פוגעניים ואנטישמיים כלפי יהודים, אך אין ספק שמדובר בזרז מרכזי לתהליך.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully