וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שר הפנים מקדם הנחות בארנונה לטובת המגזר החרדי?

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 11:48

מכתב שנשלח הבוקר לשר הפנים, משה ארבל, טוען כי נוסח תקנות ההנחה בארנונה, שפרסם בתחילת החודש להערות הציבור, מוטה לטובת משפחות מהמגזר החרדי - בכך שהוא מעניק הנחות גבוהות יותר למשפחות מרובות ילדים

מאה שערים, ירושלים. ShutterStock
מאה שערים, ירושלים/ShutterStock

עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, פנתה הבוקר (ה') במכתב לשר הפנים, ח"כ משה ארבל מש"ס, בעניין טיוטת תקנות ההנחה מארנונה, אשר פורסמה בתחילת החודש לשם הערות הציבור ואמורות לחול רטרואקטיבית מתחילת 2024. התקנות מגדירות את התנאים ואת גובה ההנחה בארנונה, למשפחות בהן ההכנסה לנפש היא נמוכה.

מבדיקה של עמותת חדו"ש עולה כי הקריטריונים מכוונים לתת הנחות גבוהות יותר למשפחות מרובות ילדים. כך למשל שיעור ההנחה המקסימלי עומד על 80% למשק בית בו עד שש נפשות ועולה ל-90% במשק בית בו מספר הנפשות הוא שבע ומעלה.

כמו כן, על פי התקנות ההכנסה לנפש המקנה זכות להנחה בארנונה הולכת ויורדת במשקי בית של עד ארבע נפשות, אולם היא הולכת וגדלה במשקי בית בני חמש נפשות ומעלה. כלומר, במשפחה בת חמישה ילדים, ההכנסה הממוצעת המזכה לאדם גבוהה יותר מאשר למשפחות עם שני ילדים בלבד - וגם ההנחה גבוהה יותר. עוד עולה כי על פי התקנות, אין כל מגבלה על גודל הדירה לעניין ההנחה הניתנת, בניגוד לרוב ההנחות בארנונה, אשר מגבילות את ההנחות עד לשטח דירה של מאה מ"ר בלבד.

משה ארבל בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
משה ארבל דואג לציבור שלו?/פלאש 90, חיים גולדברג

החישוב בדרך זו תמוה במיוחד לאור העובדה שקצבאות הילדים אינן נחשבות כהכנסה לצורך חישוב ההנחה, כך שמשפחות מרובות ילדים זוכות להכרה בהכנסה מזכה גבוהה אף יותר מזו המחושבת בתקנות.

במכתב שכתבה עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית בעמותת חדו"ש, נכתב כי "נוצרת הטייה לטובת משפחות גדולות, באופן שאינו מוסבר ואינו תואם חישוב של הוצאות שוליות. נראה כי כל מטרת התקנות כפי שתוקנו, היא ליתן זכויות יתר והקלות כספיות למשפחות מרובות ילדים, ושלא במקרה - זה מאפיין מרכזי של המגזר אותו מייצג השר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully