וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: בונקר מהמלחמה הקרה. מחפשים מקלט ליום הדין?

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 12:30

בונקר אמריקאי נדיר מתקופת המלחמה הקרה מצא את דרכו לשוק הנדל"ן לאחר שעבר מהפך מדהים ומשמש כעת כבית משפחתי מסביר פנים. מקורות מדווחים כי המחירים של הבונקרים בעולם מזנקים, מתכוננים לאחרית הימים?

המקום הבטוח ביותר בעולם?. rollinghillsmissilesilo, אתר רשמי
המקום הבטוח ביותר בעולם?/אתר רשמי, rollinghillsmissilesilo

מקלט לעשירים: בונקר אמריקאי נדיר עם שורשים מתקופת המלחמה הקרה מצא את דרכו לשוק הנדל"ן - כשהוא נושא תג מחיר של 1.24 מיליון דולר. כך, על פי כתבה שהתפרסמה בימים האחרונים בניו יורק טיימס.

הבונקר, שנבנה ב-1959 ושוכן בוושינגטון, שמר על מצבור נשק גרעיני בתקופת מלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות, שנפרשה בין השנים 1945 ל-1991.

בניו יורק טיימס כותבים כי מדובר בחלקת נדל"ן היסטורית שעברה מהפך מדהים ומשמש כיום כבית משפחתי מסביר פנים. הנכס הוצא משימוש בשנת 1990, וההסבה לבית משפחתי כאמור עם שלושה חדרי שינה, שלושה חדרי רחצה, מטבח וחדר משחקים מרשים במיוחד הושלמה בשנת 2000.

מבחוץ, בית המגורים שומר על מראה של בונקר טיפוסי, הכולל מראה חיצוני ממתכת ועיצוב דיסקרטי שקוע בחלקו. כפי שאתם בטח מתארים לעצמכם, גם הגישה לנכס אינה שגרתית - היישר מתוך סרט ג'יימס בונד. דרך המוסך שבקומת הקרקע, המשולב עם נגריה ובית מלאכה, תוכלו למצוא דלת לגרם מדרגות קצר שבסופו שתמצאו מעלית מרשימה, המספקת גישה למפלס התחתון, שם פרוש אזור המגורים הנרחב.

המחירים של הבונקרים בעולם מזנקים

על פי הניו-יורק טיימס, בשנים האחרונות הבונקרים חוו עלייה בפופולריות שלהם, המשקפת ביקוש הולך וגובר ל"מקלטי יום הדין" בארצות הברית. לדברי מקורות, המחסור במקלטים מסוג זה הוביל לזינוק משמעותי במחירים.

כמה מהאנשים העשירים ביותר באמריקה, כולל מארק צוקרברג ופיטר ת'יל, משקיעים בבונקרים כהכנות ליום הדין. צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ"ל Meta Platforms, בונה בהוואי מתחם של 100 מיליון דולר, עם בונקר תת קרקעי ומשאבים שמקיימים את עצמם.

גם איש הכספים פיטר ת'יל ממתין לאישור פרויקט בונקר בניו זילנד, ומצטרף לשורות דמויות בולטות האחרות כמו סם אלטמן מ-OpenAI, ולארי אליסון מאורקל, שגם בונים בעצמם ריטריטים לאחרית הימים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully