וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע ישראלי מכונן: קיבוצניקים לצד דתיים - בקומפלקס אחד

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 13:08

סגנית ראש העיר קרית גת, מוריה זגורי, ביקשה לשנות את הפילוג החברתי בעיר הדרומית על ידי קליטה בזמן שיא של 130 משפחות מקיבוץ ניר עוז, שבחרו להתארח דווקא בשכונה המעורבת של קרית גת, כרמי גת. הגיע זמן איחוד? ראיון מיוחד

תושבי קיבוץ ניר עוז מגיעים לקריית גת/באדיבות חברת יפתח

לאחרונה פורסם כי תושבי קיבוץ ניר עוז, שספג את אחת המכות הקשות באסון הגדול שהתרחש ב-7 באוקטובר, עוזבים את המלון באילת אליו פונו - וישתכנו בשני מגדלי מגורים בשכונה המעורבת כרמי גת, שבקרית גת.

מי שהובילה את המהלך הייתה עיריית קרית גת, באמצעות חברת "יפתח", החברה לפיתוח קרית גת, והעומדת בראשה - סגנית ראש העיר, מוריה זגורי. חברת יפתח הינה תאגיד עירוני, בניהולו של מאיר וזאנה ובבעלות מלאה של עיריית קרית גת, המהווה זרוע ביצועית-כלכלית של העירייה. מטרת החברה היא להכיל ולתמוך בצמיחתה המטאורית של העיר, הצפויה לגדול בעשור הקרוב מאוכלוסייה בת 60 אלף תושבים לכ-300 אלף תושבים. חזון החברה הוא לאפשר את הצמיחה הזו, העשויה להביא את קרית-גת ממעמד של עיר בינונית לעיר מטרופולין.

תושבי ניר עוז מגיעים לביתם הזמני בקרית גת 02 בינואר 2024. אבי רוקח
תושבי ניר עוז מגיעים לביתם הזמני בקרית גת 02 בינואר 2024/אבי רוקח

בהתראה קצרה במיוחד שלצערנו נכפתה על מדינת ישראל, הצליחה זגורי לעשות את הבלתי אפשרי ולבסס את כלל התשתיות הנדרשות, לצד ניהול המערך המוניציפלי, לשם קליטה מיידית של 130 משפחות במצבן הרגיש והמורכב בעיר קרית גת.

לימים, נוכל להבין גם עד כמה המהלך הזה הוא אירוע חברתי חשוב, שייכתב בספרי ההיסטוריה כרגע מכונן בחברה הישראלית כולה ובעיר קרית גת בפרט. לראשונה בישראל, קיבוצניקים לצד דתיים נמצאים בקומפלקס אחד. לדברי זגורי, "מדובר ברגע היסטורי שיש בו תיקון של שיח רב שנים, כזה שבחר לעמוד על השונה בין חלקיה של החברה הישראלית במקום על המאחד. ועכשיו יותר מתמיד, הגיע הזמן של האיחוד בינינו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

כמה זמן לקח לכם להיערך לקליטת תושבי קיבוץ ניר עוז לקרית גת?

"מהרגע שקיבלנו את המשימה לידינו, התחלנו מייד להיערך עם כל אנשי המקצוע, הכלים, הידע והניסיון בקליטת תושבים" אומרת זגורי. "תוך ימים ספורים כבר סומנו שני מבנים בקרית גת שעשויים להכיל את המשפחות - ובזמן שעסקנו בקידום הנושא מול בעלי הבתים, במקביל כבר עסקנו ברכישת כלל הציוד שיידרש לכל משפחה".

"הקפדנו לעשות זאת בהתאמה ככל שניתן למוכר ולאהוב מהבית בקיבוץ, תוך קיום קשר עם נציגי המשפחות כל העת על מנת שלא יחסר דבר. ניתן להעריך כי ההיערכות לקליטת תושבי ניר עוז ארכה כחודש ולשמחתי הצלחנו לבנות להם בית חדש כאן בקהילת קרית גת שבה קהילה שלמה תומכת, מחזקת ומסייעת בכל מקום שבו יידרש".

מדוע לדעתך תושבי ניר עוז החליטו לבחור בקרית גת על פני מקומות אחרים בארץ?

"לבחירה בקרית גת יש כמה סיבות, ככל הידוע לי. למשל, המרחק מקרית גת לשדות הקיבוץ אינו עולה על שעה נסיעה והם יבקשו לשוב ולעבוד את השדות ברגע שיתאפשר. בנוסף לכך, על פני האפשרויות החלופיות שהוצעו לניר עוז, אופן המגורים כאן בקרית גת, בשני מגדלי מגורים חדשים, עונה על צרכיהם הקהילתיים".

"עם זאת, סיבה אחת בעיני חשובה מכולן, והיא הבחירה במאחד ובחובה של כולנו כאן להצמיח חברה חזקה יותר ומאוחדת יותר. השילוב של תושבי קיבוץ ניר עוז ותושבי קרית גת הוא כור ההיתוך המודרני, ומכאן יצא קול גדול של אחדות. לצד זאת, קרית גת ידועה באיכות החיים שהיא מציעה ואני בטוחה שתושבי ניר עוז בדקו היטב היכן נכון יותר להתחיל חיים חדשים".

איזו השפעה תהיה למהלך מבחינה היסטוריה וחברתית?

"בימים בהם החברה האזרחית מתקנת שסעים שקורעים אותנו לגזרים, בוחרים תושבי ניר עוז באתגר, בפילוס דרך חדשה בנתיב החברה הישראלית. אנחנו סוללים כאן את הציונות המודרנית, מקרית גת, יחד עם תושבי ניר עוז, תצמח חברה חזקה יותר, מחושלת יותר, שרואה בחלקיה השונים מכנה משותף ולא כר למחלוקות. אין ספק שלצד, תחושת השליחות, נפלה בחלקנו גם הזדמנות לעיצוב עתידה של החברה הישראלית, תהליך אשר הולך ומתעצם בימים אלה".

לאן מועדות פניה של קרית גת בעשור הקרוב?

"קרית גת צועדת בבטחה לעמוד ביעדי תכנית המתאר הארצית, הרואה בה מטרופולין צומח בין המרכז לבאר שבע, כאשר העיר צפויה להפוך במהלך 20 השנים הקרובות למרכז עירוני בן 400,000 תושבים", מכריזה זגורי.

"בימים אלה, מקדמת העירייה באופן אינטנסיבי את מימוש שני הסכמי הגג הנוספים עליהם חתמה עם ממשלת ישראל, לאחר הביצוע המוצלח של הסכם הגג להקמת כרמי גת, הנחשב עד כה להסכם הגג המוביל והמוצלח במדינה. האמון הרב לו זוכה עיריית קרית גת מצד משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ורשויות התכנון והצלחתו מעוררת ההשתאות של הסכם הגג הראשון עליו חתמה וביצעה, מסייעים לעירייה בקידום מיזמי הענק בקרית גת ובשיווק בו זמנית של למעלה כמעט 10,000 יחידות דיור בימים אלה. מצפון לכרמי גת (כרמי גת צפון) וממערב לכביש 40. כמו כן, בימים אלו שוקדים בעירייה על הכנת מכרזי פיתוח תשתיות עבור כרמי גת צפון להקמת 6,000 יחידות דיור חדשות צפונית לכרמי גת. בתוכם ישווקו 100,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים וכן חיבורי כבישים אסטרטגיים של כרמי גת אל כביש 40 וממנו וחיבור נוסף של כרמי גת אל צומת זבדיאל /מחלף קוממיות. בחלקו הצפוני של המתחם צפויה לקום תחנת רכבת נוספת על תוואי המסילה של הרכבות לתל אביב".

"בד בבד שוקדת קרית גת עם רשויות התכנון על תכנון מפורט לחלקו הראשון של מרחב קרית גת מערב ממנו שווקו לאחרונה 3,400 יח"ד ,הבנייה ממערב כוללת גשרים וחיבורים בין העיר הקיימת ומעל כביש 40 לכיוון מערב כולל הקמת מחלפים. ברובע המערבי צפוי לקום בית חולים ומתחמי מסחר ותעסוקה גדולים הכוללים מסוף תחבורה ענק ושדרוג מערך הרכבות בעיר תוך חיבור מסילות לרכבות אשדוד-אשקלון. הסכם הגג השני הכולל את כרמי גת צפון כולל בתוכו גם את מיזם שער העיר מתחם המחבר בין כרמי גת והכניסה הצפונית לעיר והכולל הקמת 700 יח"ד, מרכזי מסחר ותעסוקה, דיור מוגן ועוד. כמו כן, כולל הסכם הגג את ההתחדשות העירונית במתחם יאסקי - קוממיות, חידוש תשתיות בהיקפי ענק בעיר הוותיקה, שלב ג' של רובע הפרחים מהגדה השניה של כביש שדרות לכיש וגשר שיחלוף מעל פסי הרכבת ותחנת הרכבת ויחבר את העיר קרית גת עם פארק התעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully