וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 אלף מקומות קבורה: בית העלמין הגדול בצפון יכפיל את עצמו

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 9:52

בעקבות מצוקת הקבורה בישראל: חברת קדישא מודיעה כי תשקיע 140 מיליון שקל בהרחבת בית העלמין תל-רגב בחיפה, הגדול בצפון, לכדי 26 אלף מקומות קבורה - מתוכם 4,000 לקבורה אזרחית | פרסום ראשון

בית העלמין תל רגב בחיפה. קדישא חיפה,
בית העלמין תל רגב בחיפה/קדישא חיפה

בהשקעה של 140 מיליון שקל: חברת קדישא חיפה הודיעה כי תרחיב את בית העלמין תל רגב, הנחשב כגדול באזור הצפון. שלב ההרחבה יכלול 26 בסך הכל 26 אלף קברים על 25 דונם, מתוכם 11 אלף הושלמו בשלב הראשון, אשר הקבורה בו תחל כבר בחודש הבא. 4,000 מסך כלל הנקברים יוצעו כקבורה אזרחית.

בית הקברות תל רגב שוכן בקרבת התל הארכאולוגי תל רגב, ליד כפר חסידים. הוא משרת את התושבים של מטרופולין חיפה: הערים חיפה, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית ים, רכסים וחלק מיישובי מועצה אזורית זבולון.

על פי התוכנית, 26 אלף הקברים יבנו כולם בשיטת קמרונות קבורה. שיטות קבורה המבוססות על אלמנטים טרומיים ובניית קמרונות, מבני קבורה צמודי קרקע המאפשרים יצירת חצרות מעוצבות, אשר יעניקו למקום אופי מיוחד. אדריכל הפרויקט הוא איתן רונאל אשר אביו עמיקם תכנן את בית העלמין תל רגב.

"המלחמה חידדה אצלנו את הצורך להבטיח עתודות קרקע"

כאמור, העלות הכוללת של הפרויקט היא 140 מיליון שקל, והוא כולל גם היכל הספדים חדש. שיטת המימון בישראל להקמת ופיתוח בתי עלמין רוב המימון מחברות קדישא עצמן-באמצעות מימון צולב, קרי - על ידי מכירת חלקות בתשלום. שיטה זו נפוצה במימון פיתוח כלל סוגי הקברים בבתי העלמין, לרבות האחזקה השוטפת.

עקיבא וייץ, מנכ"ל חברה קדישא חיפה: "מדובר באחד הפרויקטים הגדולים ביותר שחברה קדישא ביצעה בשנים האחרונות והוא חוד החנית למספר פרויקטים חדשים שאמורים להבטיח פתרונות למצוקות הקבורה. המלחמה חידדה אצלנו את הצורך להבטיח עתודות קרקע לכל אסון שלא יבוא. הרוב המכריע של המימון יגיע מחברת קדישא חיפה אשר גישה ממכירת קרקעות בקבורת שדה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully