וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת דרכים: מישהו עדיין חושב שצריך להכניס פועלים מהשטחים?

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 16:32

נתניהו דיבר על פיילוט להבאת אלפי פועלים מהשטחים מעל גיל 45 לאתרי הבניה בישראל, אך אם לרגע קט הוא חשב שזה יעבור לו בשקט תעשייתי ובלי קרבות רחוב, הפיגוע היום מציג תמונה אחרת. האם ישראל 2024 תישאר אותה מדינה?

מפת הפיגוע ברעננה. Google Maps, עיבוד תמונה
מפת הפיגוע ברעננה/עיבוד תמונה, Google Maps

שני המחבלים מחברון, שב"חים שעבדו ללא היתר עבודה בעיר רעננה, ביצעו היום פיגוע עקוב מדם ועלולים להפוך לפרשת דרכים. תמרור שחור. הפיילוט של נתניהו אמור להביא אלפי פועלים לאתרי הבנייה והחשש הגדול הוא לפיגועים דומים ממי שעובד ומכיר את היישוב בו הוא מועסק.

המלכוד הוא ברור: מצד אחד, בצד הפלסטיני הרבה אנשים טובים שרק רוצים פרנסה. מצד שני, די במיעוט של קיצוניים שיביאו לאסון זירתי.

ההתנגדות להחזרת הפועלים מהשטחים לא תתחיל הפעם בממשלה, כי השב"כ לוחץ ביחד עם גורמי ביטחון לשחרר את שסתום הלחץ ביהודה והשומרון עקב החשש מאינתיפאדה שלישית. זה יתחיל מהשכנים, מאלו שירגישו איום על הבית, תחושה שלא היתה לפני השביעי באוקטובר.

ידוע על קבלנים שזיהו על מסכי הטלוויזיה את המפגעים מהשביעי באוקטובר עם הסרט הירוק והנשק כפועלים שעבדו אצלנו באתרים בנתיבות, באר שבע ואשקלון.

האם אנחנו בסרט דומה עם פועלי השטחים?

האווירה שם לא פשוטה. הליבוי אדיר. כולנו זוכרים את הפועל הפלסטיני ממזרח ירושלים שצילם את עצמו שופך מים על ארונית חשמל בדירה בראש העין ואפילו לא נענש, עד שהרעש הציבורי עשה את שלו והמשטרה שינתה דיסקט.

לא נדבר בכלל על טיב העבודה ועל החשש לנזקים לבתים שלנו בבנייה. ומה עם קבלני השיפוצים שמשום מה לא זכאים להעסיק עובדים זרים? האם מישהו בכלל יהיה מוכן להכניס לבית שיפוצניק עם פועלים מהשטחים? האם הלילה יהיה ליל מנוחה, כשבאתר הבנייה הסמוך שמעת במהלך היום את הערבית בפי פועלים שהגיעו ליום עבודה מהשטחים?

ולמה לא נותנים גז על הפועלים הזרים? הם כבר שמעו על המשכורות הענקיות בישראל והבינו שכל אתר בניה מבוטן נגד טילים. הביקוש גדול, הבעיה שרבים לא ממש מתאימים בכישורים.

"לטרור הפלסטיני הרצחני אין גיל"

אנחנו עומדים בפני פרשת דרכים, ופיגוע כמו היום ברעננה ממחיש את גודל הבעיה. אזרחים מן השורה יכולים לנקוט באלימות ולמנוע מפועלים להיכנס לשכונתם. האם זה יביא להסלמה גדולה יותר? האם לקראת הבחירות המקומיות יותירו את ראשי העיר שותקים או שהם ימנעו בגופם את הגעתם של הפועלים, כפי שכבר עשו בפרופיל נמוך יותר עם הפועלים הערבים ישראלים בשבועות הראשונים של המלחמה?

ישראל נמצאת בבלבלה ונושא העובדים חיוני וקריטי אם רוצים ששוק הדיור לא יהפוך יהלומים שחורים, שכל דירה שווה זהב בגלל מחסור.

מה הפתרון? האמת היא שאין תשובה חד משמעית. בכל מקרה, לא נראה שהפועלים הפלסטינים, כפי שהבטיח נתניהו בפיילוט, יהיו כאן בקרוב בלי קרבות רחוב ובשקט תעשייתי.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף כבר הודיע לאחר הפיגוע: "לטרור הפלסטיני הרצחני אין גיל, והאירוע הזה מלמד על הסכנה בכניסה של פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. חובתי לדאוג לענף הנדל"ן אך לא על חשבון חיי אזרחינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully