וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מגדלי ענק ב-3 שכונות: 700 דירות חדשות יוקמו בירושלים

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 13:10

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד שלוש תוכניות להתחדשות עירונית בשלוש שכונות גדולות בעיר. התכניות כוללות כ-700 יחידות דיור, מתוכן דירות קטנות, שטחי מסחר, מבני ציבורי ושיפור המרחב הציבורי

תוכנית דהומי 6 בירושלים. הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון,
תוכנית דהומי 6 בירושלים/הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים החליטה היום (ב') על הפקדת שלוש תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף כולל של כ-700 יחידות דיור בשכונות קטמון, קריית מנחם וגילה. במסגרת התכניות יוקמו בין היתר 3 מגדלי ענק, אחד בכל שכונה, של עד 37 קומות.

לדברי מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות של ירושלים, בהתאם לחזון הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה ושיפור המרחב הציבורי. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה בין המבנים, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות בפעילות אנושית מגוונת".

אלו הפרטים המלאים

בשכונת קטמון - 5 מבנים, ביניהם מגדל בגובה 37 דירות

הוועדה המחוזית החליטה להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-9 דונם, במתחם הרחובות בן זכאי, יהושע בן נון ואלעזר המודעי. המתחם מצוי במיקום אסטרטגי בעיר- בסמוך לצומת אורנים, שהוא אחד הצמתים המשמעותיים בעיר, המחבר בין שכונות קטמון, בקעה, קטמונים ואזור התעסוקה המתחדש בתלפיות. כמו כן, המתחם צמוד למפגש של הקו הכחול של הרכבת הקלה העובר בעמק רפאים, והקו הסגול המצוי בקידום לאורך רחוב בן זכאי.

התוכנית כוללת 350 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מבנים בגובה של עד שמונה קומות, ומגדל בגובה 37 קומות שישלבו מבני ציבור ובהם מעונות יום, גני ילדים, ובתי כנסת. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-70 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. כיום קיימים במתחם ארבעה מבני שיכון הכוללים 144 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כארבעה דונם של פארק וכן מקצה שטח של כ-2.3 דונם לטובת הקמת לבית ספר חדש. כמו כן, התוכנית משפרת את המרחב בציבורי על ידי חיבור השכונה לבין צומת הרחובות וציר הרכבת ברחוב בן זכאי.

חשוב לציין, כי בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי הרשות המקומית, הוועדה המחוזית החליטה על הנמכה של חלק מהמבנים לאורך רחוב בן נון לגובה של שמונה קומות, וכן החליטה שלא לבטל שני מבנים אחרים כהמלצת המקומית, אלא להציע באופן ייחודי לפרויקט בניין מטיפוס טורי ארוך בגובה שש קומות המלווה את דופן הפארק.

התוכנית הוגשה על ידי חברת עומר את אסדן-חסדא בע"מ, ונערכה על ידי בריידמן-אגמון-וייסבאום אדריכלים בע"מ.

בשכונת קריית מנחם: 185 יחידות דיור שיוקמו במבנה בן 37 קומות

בשכונת קריית מנחם, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להתחדשות על שטח של כ-2.2 דונם, ברחוב דהומי 6. התוכנית כוללת 185 יחידות דיור שיוקמו במבנה בן 37 קומות שישלב חזית מסחרית. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-37 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות של עד 55 מ"ר. כיום קיימים במתחם 56 יחידות דיור במבנה שיכון בן 4 קומות, שיפונה לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור שישולבו במתחם המגורים וישמשו עבור שני גני ילדים ובמנה קהילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תוכנית דהומי 6 בירושלים. הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון,
תוכנית דהומי 6 בירושלים/הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון

חשוב לציין כי בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי הוועדה המקומית שהמליצה על צמצום קומות הקרקע של הבניין ועל הרחבה של שטח קומות המגדל, הוועדה המחוזית החליטה להקפיד על בניין צר וגבוה כדי שישתלב טוב יותר במרחב.

התוכנית הוגשה על ידי יובלים השקעות בע"מ והבית ברמות מקבוצת בית ירושלמי, ונערכה על ידי קרלוס פרוס אדריכלים ומתכנני ערים.

שכונת גילה: 160 דירות במגדל בן 28 קומות

בשכונת גילה, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-1.8 דונם, במתחם בין הרחובות האחלמה והאנפה.

התוכנית כוללת הקמת 160 יחידות דיור שיוקמו במבנה בן 28 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-32 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי בין השאר על ידי הרחבת הדרך, הרחבת שטח מבנה הציבור הסמוך למתחם, וכן הקמת חיבור בין רחוב האחלמה לרחוב האנפה. בנוסף, התוכנית משלבת שטחי ציבור במתחם שישמש לטובת אשכול מעונות יום ושני בתי כנסת.

כיום קיימים במתחם 36 יחידות דיור במבנה שיכון בן 4 קומות, שיפונה לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית הוגשה על עומר את תנופה באחלמה בע"מ, ונערכה על ידי סטודיו O2A בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully