וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הטילים של חיזבאללה: הבניה בפארק תעשיות דלתון נמשכת

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 19:14

לפני כשנה החליטה הועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון לאשר את הגדלת פארק התעשיות דלתון שבצפון הארץ ב-310 דונם נוספים. כעת, נמסר ממנכ"ל הפארק כי הבניה נמשכת למרות הטילים, בין היתר כדי לאפשר המשך העסקתם של אלפי עובדים

אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם. צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת,
אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם/צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת

על אף הטילים, הבנייה נמשכת: ההגנה האקטיבית שצה"ל מפעיל בגבול הצפון מול חיזבאללה לא פוגעת בהמשך הבנייה בפארק תעשיות דלתון שבאזור הגליל. זאת, על אף האיום הנוכחי של טילי נ"ט וכטב"מים שיורה ארגון חיזבאללה לעבר יישובי הגליל, ובהם פארק תעשיות דלתון.

נזכיר כי לפני כשנה (ינואר 23) הועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון החליטה ברב קולות לאשר את הגדלת פארק התעשיות דלתון ב-310 דונם נוספים. החלטת הועדה באה לאחר הצגת פרקים של תסקיר ההשפעה על הסביבה ושמיעת עורכי התכנית ומגישיה, נציגי הרשויות המקומיות, מנכ"ל פארק התעשיות דלתון, ולנוכח עמדת המשרד להגנת הסביבה.

על פי הועדה, חלופה זו מאזנת בין צורכי הפיתוח וההרחבה של פארק דלתון, המצטיין כפארק תעשיה מוצלח ומטופח התורם, בין השאר, לפיתוח ההתמחות האזורית בתעשיית היקבים וטיפוח חקלאות הכרמים והתעסוקה בצפון הארץ - לבין ערכי הטבע, הנוף והחקלאות הייחודיים שסביבו.

הרמטכ״ל בגבול הצפון: אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון, מתמקדים בלחימה בחמאס 03 בינואר 2024. דובר צה"ל
הגנה אקטיבית של צה"ל מול חיזבאללה/דובר צה"ל

כיום, שנה לאחר מכן כאמור, כשהמלחמה ברקע וחלק מיישובי הצפון פונו, נראה כי הבנייה לא נעצרה, בין היתר כדי לאפשר את המשך העסקתם של כ-3,000 העובדים, רובם תושבי יישובי קו העימות, בכ-85 מפעלים.

במסגרת זו, החלו בימים אלו כ-8 התחלות בנייה חדשות, ביניהן מפעל פלסן למיגון רכב המשתרע על 16 אלף מטר ב-50 דונם, מפעל ליצור קוניאק של יקב דלתון, מפעל ליצור ממתקים ובסה"כ ישנה בנייה של- 26 אלף מטר בעיצומה.

מנכ"ל פארק דלתון, ללו וילנסקי, מסר: "המפעלים בפארק חווים את הלחימה באזור, ומאז תחילת המלחמה הבנייה בעיצומה כולל השלמת תשתיות, מים וביוב בדלתון. כמו כן, המפעלים הגדולים פועלים במתכונת חירום ובמשמרות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully