וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותים בממ"ד? זו ההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 17:13

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי ההליך המהיר שאושר להקמת הממ"דים באזורי קו העימות בצפון ובדרום, יאפשר גם הקמה של שירותים ומקלחת בפטור מהיתר. מדובר ביישובים הממוקמים כ-9 ק"מ מגבול לבנון או סוריה ו-7 ק"מ מהגדר המקיפה את רצועת עזה

גליל נייר טואלט בשירותים. ShutterStock
גליל נייר טואלט בשירותים/ShutterStock

לא צריך להתאפק: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (ג') תיקון לתוכנית מתאר הארצית למיגון, שיאפשר תוספת שירותים ומקלחת כחלק מהממ"ד ביישובי קווי העימות בצפון ובדרום.

על פי ההחלטה, למרחב המוגן הדירתי (ממ"ד) יתווסף, שטח רצפה של 3 מ"ר שישמש כחדר שירותים או חדר רחצה. אזור עימות מוגדר כ-9 ק"מ מגבול לבנון או סוריה ו-7 ק"מ מהגדר המקיפה את רצועת עזה.

כזכור, בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצורכי מיגון של תושבים בכל רחבי הארץ, אושרה בזמן שיא תוכנית מתאר הארצית למיגון, המאפשרת מסלול מהיר להקמת ממ"ד ליחידות דיור ומבנה ציבור בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1).

תמ"א 40/א/1/1 מאפשרת הקמת מרחב מוגן גם בסטיה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, מבלי לעבור הליך של הקלה, וניתן להוציא מכוחה היתר בניה להקמת מרחב מוגן בשטח המינימלי לפי תקנות ההתגוננות האזרחית וזאת גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

הקמת מרחבים מוכנים בכל רחבי הארץ בהליכי בזק

יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן: "בחודשים האחרונים המועצה הארצית שמה בראש סדר העדיפויות שלה נושאים הנוגעים למלחמה, זאת מתוך מטרה להסיר חסמים בתחומי התכנון בראש ובראשונה כדי לשמור על חיי אדם וההחלטה שקיבלנו היום משקפת זאת".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מתחילת המלחמה, מינהל התכנון על כל יחידותיו, פועל ללא לאות כדי לתת מענה לאוכלוסייה, וכפועל יוצא אישרנו בזמן שיא תוכנית מתאר ארצית למיגון. ההחלטה היום היא חלק משורה של החלטות שאישרנו מתוך הצרכים שעלו מהשטח".

בנוסף, אושרו במהלך החודשיים האחרונים תקנות פטור מהיתר להקמת ממ"ד ליחידת דיור צמודת קרקע/יחידת דיור בבניה נמוכה, וכן תקנות פטור מהיתר להקמת מרחב מוגן במבנה חינוך. בימים אלו פורסמו להערות הציבור תקנות פטור מהיתר להוספת מרחב מוגן למבנה ציבור.

התמ"א והתקנות שחררו חסמים ומאפשרים הקמת מרחבים מוכנים בכל רחבי הארץ בהליכי בזק.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully