וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לבית-ספר: עובדים פלסטינים יקבלו נזיפה לתיק אישי?

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 12:09

נוכח הפרסומים על נזקים המבוצעים במזיד ע"י עובדים פלסטינים, הגורמים לקבלנים נזקים של אלפי שקלים ומסכנים את שלום הציבור - קבלני השיפוצים דורשים מהמדינה לנהל תיק אישי שיאפשר לקבלנים לבחון את ההיסטוריה של כל עובד

פועלים אוכלים באתר בנייה. ראובן קסטרו
עובדים פלסטינים יקבלו נזיפה לתיק אישי?/ראובן קסטרו

לאור הפרסומים שהופצו לאחרונה באתרי התקשורת בהם מצולמים עובדים ממזרח י-ם מבצעים נזקים בכוונה תחילה כדי לפגוע בקבלנים יהודים, מבקש ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מרשות האוכלוסין וההגירה, לנהל תיק אישי לעובדים פלסטינים וזרים, באמצעותו יוכלו הקבלנים לבחון את ההיסטוריה התעסוקתית של העובד, התנהגותו וטיב עבודתו.

במכתב, ששלח אמש (א') למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, כתב סיב: "על מנת לאפשר לקבלנים לבחון את ההיסטוריה התעסוקתית של העובד, והתנהגותו בעבודה, מבוקש כי ינוהל "תיק אישי" לכל עובד, ברשות האוכלוסין וההגירה, בו יוכל הקבלן המעסיק את העובד להוסיף את חוות דעתו על התנהלות העובד וטיב עבודתו. ניתן יהיה להוסיף בתיק זה מכתב המלצה או למצער נזיפה על התנהלות שאינה תקינה".

"תיק אישי כאמור ילווה את העובד בתקופת עבודתו בארץ ויאפשר למעסיקים הבאים להתרשם מהעובד טרם קליטתו לעבודה ויהווה גורם מרתיע עבור העובד בבואו לבצע נזקים למעסיק ולהתנהל באופן שאינו מכובד. התיק האישי כמובן יוכל להוות בסיס להמשך עבודתו של העובד בישראל כאשר עובד שלא יעמוד בסטנדרטים הנדרשים יזומן לשימוע טרם ביטול היתר עבודתו בארץ".

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
עובדים פלסטינים יקבלו נזיפה לתיק אישי?/ראובן קסטרו

לסיכום, מסביר סיב, כי "הדבר מתחייב נוכח החשש הגובר לביצוע נזקים במזיד של עובדים פלסטינים וזרים עת עבודתם בישראל, ויאפשר לקבלנים להתרשם מניסיון העובד והלכותיו עוד בטרם קליטתו לעבודה".

"ישנה חשיבות עליונה לספק למעסיקים את המידע הנדרש עוד טרם קליטת העובד לעבודה וליצר הליך המרתיע את העובדים מביצוע עבירות וזאת לצד מיצוי הדין עם עובדים שיבחרו לבצע עבירות בכוונה תחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully