וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר התושבים בנהריה יוכפל? פוטנציאל ל-24 אלף דירות חדשות

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 10:03

התחדשות עירונית במלוא מובן המילה: אושרה תכנית התחדשות כלל עירונית בעיר נהריה. התכנית תאפשר התחדשות של כ-7,000 יח"ד בכ-1,500 מבנים ותוספת פוטנציאלית של כ-24,000 דירות חדשות

נהריה. ShutterStock
נהריה/ShutterStock

תכנית התחדשות כלל עירונית לנהריה אושרה בועדה המחוזית. זוהי התכנית הראשונה מסוגה בקידום הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, בשיתוף עיריית נהריה.

תכנית זו לא רק משמשת כמחליפה לתמ"א 38, וכל ההטבות הנלוות, אלא גם קובעת מתחמי פינוי בינוי ומדיניות בנייה עבורם ובכך מאפשרת לאשר תכניות אלו בוועדה מקומית ללא צורך בדיונים נוספים בגופי תכנון אחרים, ובכך מאפשרת קיצור לוחות זמנים משמעותי.

התכנית מציעה מסגרת סטטוטורית להתחדשות מבני מגורים הדורשים חיזוק ומיגון בעיר, במסלול חיזוק ועיבוי, הריסה ובניה עבור בניין יחיד או מתחם בניינים. היא מאפשרת את חידושם של המבנים הוותיקים בעיר, בהתאם ליכולת הנשיאה שלה.

לפי התכנית תתאפשר התחדשות של כ-7,000 יחידות דיור בכ-1,500 מבנים, ותוספת של כ-24,000 דירות חדשות לעיר, מתוכן כ-9,000 בהתחדשות בניינית שניתן להוציא עבורן היתר בנייה מכוח התכנית (במסלול חיזוק ועיבוי או הריסה והבנייה) ועוד כ-15,000 במתחמי פינוי בינוי.

תכנית התחדשות עירונית בנהריה. תכנון והדמיה: סטודיו מיא מיכל יוקלה אדריכלים ושר-שמואלי אדריכלות ועיצוב עירוני,
תכנית התחדשות עירונית בנהריה/תכנון והדמיה: סטודיו מיא מיכל יוקלה אדריכלים ושר-שמואלי אדריכלות ועיצוב עירוני

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "נהריה היא עיר ייחודית שהמרקם העירוני שלה מוצלח ומתפקד היטב. התוכנית שאושרה מייצרת ודאות ועושה סדר בתהליכי ההתחדשות של העיר נהריה באופן שישמור על האיכות העירונית ויעצים אותה. בנוסף, התכנית תאפשר לוועדה המקומית בנהריה לאשר תכניות פינוי בינוי התואמות לתכנית הכוללת באופן עצמאי ללא צורך באישור הועדה המחוזית. אני מקווה שנראה יותר ויותר ערים שמכינות תכניות כוללות מסוג זה ומודה לעיריית נהריה וללשכת התכנון המחוזית על שיתוף הפעולה לקידום מהיר ומיטבי של התכנית החשובה הזו".

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת כיום ב-19 ערים תכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38, במטרה לאפשר את המשך ההתחדשות העירונית ברמת הבניין היחיד (להבדיל מתחמי פינוי בינוי רחבים).

עד כה, בנוסף לתכנית בנהריה, הופקדה תכנית לעיר רמלה, אושרו להפקדה תכניות לרעננה בוועדה מחוזית מרכז וללב העיר חדרה בוועדה מחוזית חיפה. כמו כן, הוגשו לוועדה המחוזית מרכז תכניות מחליפות לערים כפר סבא, ראשל"צ, פתח תקווה ולוד; הוגשו לוועדה המחוזית דרום תכניות מחליפות לערים אשדוד ובאר שבע, הוגשו לוועדה מחוזית חיפה תכניות מחליפות לחיפה ולקריית ביאליק.

מתכנני התכנית: סטודיו מיא מיכל יוקלה אדריכלים ושר שמואלי אדריכלות ועיצוב עירוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully