וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,407 דירות חדשות: אחת השכונות הותיקות בחיפה תעבור מהפך

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 16:05

בשורה לתושבי השכונה הוותיקה בחיפה: פרויקט התחדשות ענק יוצא לדרך וכולל הריסה של 557 דירות ישנות עבור הקמה של 2,407 דירות חדשות. בנוסף, הפרויקט יכלול שטחי מסחר, שטחים ציבוריים פתוחים ומבני ציבור לטובת הקהילה

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
רחובות העיר חיפה/ShutterStock

פי 5 דירות: קרית שפרינצק, אחת השכונות הוותיקות והחשובות בחיפה, עומדת בפני מהפכה של ממש. לאחר שנים של עבודה והשקעה מתמדת, נראה כי סוף סוף מתקרב היום בו יבוצעו בה פרויקט התחדשות עירונית משמעותי.

מתחם ההתחדשות העירונית בקרית שפרינצק כולל את רחובות סטרומה, ז'ורס, סוטין ויציאת אירופה. הוא משתרע על שטח של כ-65 דונם, ובו כיום כ-557 יחידות דיור. במסגרת הפרויקט, שייבנה על ידי חברת ICR קנדה ישראל, יפונו יחידות הדיור הקיימות, ובמקומן יוקמו 2,407 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר, שטחים ציבוריים פתוחים נרחבים ומבני ציבור לטובת הקהילה.

תכנית הפרויקט, בתמיכת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אושרה לקליטה בוועדה המחוזית. בעלי הדירות הקיימות ייהנו מדירות חדשות בשטח מוגדל. מדובר בבשורה חשובה עבור תושבי קרית שפרינצק והעיר חיפה כולה. היא תסייע לשיפור איכות החיים בשכונה ותתרום לשימור המרקם הקהילתי הייחודי שלה.

סיגל שטרנברג ועורך דין איתי פריד. אבנר אדרי,
סיגל שטרנברג ועורך דין איתי פריד/אבנר אדרי

הובלת הפרויקט נעשית על ידי סיגל שטרנברג, מארגנת דיירים ויועצת חברתית, ועורך דין איתי פריד, שותף ומנהל מחלקת התחדשות עירונית במשרד רון ברנט ושות'. לאחרונה, התקיים מפגש של חברי הנציגות של המתחם לדיון בסטטוס התכנוני של הפרויקט. במפגש נדונו נושאים מרכזיים, כגון: התקדמות הליכי התכנון והרישוי, השלמת החתימות החזרות מקרב בעלי הדירות ובחירת חברת פיקוח.

שטרנברג, שמובילה את הדיירים בפרויקט כבר שנים רבות, סיפרה כי "זוהי בשורה משמחת עבור תושבי קרית שפרינצק. אחרי שנים של עבודה קשה בשל העובדה שצירפנו 5 מתחמים יחד, ובעזרת עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, סוף סוף נראה כי הפרויקט הזה קורה. אנחנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח שהפרויקט יתבצע בצורה הטובה ביותר עבור הדיירים".

פריד הוסיף כי "מדובר בפרויקט התחדשות עירונית משמעותי, שיתרום רבות לשכונה ולעיר. אנחנו נמשיך לפעול יחד עם הדיירים מול היזם המוביל את הפרויקט כדי להבטיח שהפרויקט יהיה הצלחה שתשנה מציאות חייהן של מאות משפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully