וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי דירות, מסחר ותעסוקה: התכנית שתשנה את פניה של לוד יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 15:50

אושרה להפקדה תוכנית הענק לרובע הצפוני של העיר לוד: משלבת בין הקמה של 5,366 דירות מגורים במבנים של עד 22 קומות, והפיכתו של אזור התעשייה לאזור תעסוקה ומסחר, סמוך לתחנות המטרו העתידיות והרכבת הקלה

בניינים בלוד. ראובן קסטרו
בניינים בלוד/ראובן קסטרו

תכנית הענק בלוד יוצאת לדרך: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה להפקדה את התוכנית לפיתוח הרובע הצפוני בלוד, הכוללת הקמה של 5,366 דירות חדשות ואזור מסחר ותעסוקה.

התוכנית, שביוזמת משרד השיכון והבינוי, עיריית לוד והחברה הכלכלית לוד הינה בשטח של 3,400 דונם, מציעה פיתוח עירוני אינטנסיבי ברובע הצפוני ובעיקר סביב תחנות המטרו העתידיות, וכן בקרבה תל אביב ולנתב"ג, וכן לכבישים ראשיים (1, 6, 40). התכנון מתחשב במאפיינים ובמרקם הבינוי הקיים בשכונות הצפוניות ומאפשר בניה של עד 5 קומות, ובאזור הבינוי החדש המשלב מגורים, מסחר ותעסוקה, תתאפשר בניה מרקמית בגובה של 5-9 קומות ומגדלים המשולבים בבינוי מרקמי בגובה של 12-22 קומות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מאפשרת הסדרה תכנונית של שכונות ס''א וס''ח, שינוי אזור התעשייה לאזור תעסוקה ומסחר והטמעת שתי תחנות מטרו. כמו כן, התכנית מייצרת רשת רחובות ושבילים המחברים בין הרובע החדש אל שאר חלקי העיר ומציעה בתחומה מערכת שטחים פתוחים לרווחת התושבים. אלו, כוללים פיתוח פארק נחל איילון המשלב שיקום נופי והידרולוגי של הנחל, מרחב לפעילות פנאי ונופש, שבילי אופניים ושיקום מבנים היסטוריים.

"התכנית תתרום רבות לתושבי העיר"

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "אני מודה לותמ"ל, מהנדסת העיר ולגורמי המקצוע שלקחו חלק בתהליך לאישור התכנית. זהו צעד חשוב מאוד בקידומה של העיר לוד והפיכתה למרכז מגורים, תעסוקה ומסחר בלב מדינת ישראל. יישומה של התכנית תתרום רבות לתושבי העיר בתשתיות, בשיפור איכות החיים ובמגוון פתרונות תעסוקתיים".

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "מדובר בתוכנית חשובה שתגדיל את היצע המגורים בעיר לוד ותהפוך את אזור התעשייה צפוני בעיר למוקד תעסוקה מתקדם הסמוך לקו רכבת קלה, רכבת כבדה בינעירונית ותחנות מטרו שישנו את פניהם של האזור והעיר".

מתכננת הוותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "תוכנית לוד צפון משלבת את כלל ההיבטים של התכנון העירוני כדוגמת סוגיית תשתיות, הסדרה, פיתוח בסביבת מטרו, דיור ותעסוקה. התכנית ממחישה את חוזקתה של הותמ"ל לעסוק בתכניות מורכבות ומהווה השלמה חשובה לתכנון הרובע הצפוני של לוד ולתכניות אחרות שאושרו בותמ"ל בשנים האחרונות בעיר".

התוכנית נערכה ע"י האדריכלים יאיר אביגדור ורונן כינורי- מנעד אדריכלים ובניהול חברת אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully