וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנון כלכלי זה העתיד: כך ניצור משכורת שלישית דרך השקעה בנדל"ן

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 10:53

זה הזמן לתכנן כלכלית את 2024: זוגות רבים תוהים מה היא הדרך הטובה ביותר ליצור הכנסה "פסיבית", שתייצר משכורת שלישית וביטחון כלכלי לתקופת הפנסיה. כיצד נוכל לעשות זאת באמצעות נדל"ן? שרון דידי, מומחית להשקעות נדל"ן בישראל, מסבירה

ביטוח משכנתא. ShutterStock
משכורת שלישית דרך השקעה בנדל"ן/ShutterStock

אחד הדברים החשובים ביותר שכל משפחה חייבת לעשות היא לתכנן את העתיד שלה. עם זאת, משום מה, בין כל הדברים שאנחנו מתכננים לרזולוציות הכי קטנות - אם זה את הטיול לתאילנד או הבת מצווה של הילדה - דווקא את העתיד הכלכלי שלנו אנחנו לא תמיד מתכננים. או יותר נכון, אנחנו "זורמים".

שרון דידי, מומחית להשקעות נדל"ן בישראל, מצהירה: החל משנת 2024 - אנחנו לא זורמים. "מה שהיה לפני ה-7 באוקטובר שונה לחלוטין ממה שיהיה אחרי. המציאות כרגע היא שאנחנו צריכים להחזיר את המצב הכלכלי שלנו לשליטתנו ולא להסתמך על אף גורם שיממן אותנו ואת חיינו בעתיד".

"אני מתכוונת ליצירת ביטחון כלכלי לתא המשפחתי שלנו באמצעות נכסי נדל"ן מניבים, באמצעות יצירת מקורות הכנסה נוספים למשכורת החודשית שלנו. אני אוהבת לקרוא לזה - יצירת משכורת שלישית", מסבירה שרון.

למה נדל"ן ולמה דווקא עכשיו?

לדברי שרון, "הנדל"ן כרגע נמצא בשפל שלו ולכן אנחנו כעת יכולים למצוא הזדמנויות שלא היו כאן קודם. מעבר לכך, אנחנו עדיין עדים לביקוש גבוה והיצע נמוך, יש חוסר של כ-190,000 יחידות בישראל, כשהביקוש צפוי להתרחב עקב האנטישמיות בעולם, שגורמת לבהלה מעבר לים".

"בנוסף, בעקבות ה-7 לאוקטובר, חלק נרחב של משפחות בעוטף עזה ככל הנראה לא יחזרו לבתיהן ויחפשו מקום מגורים אחר. כל זה, כשאין קידום בניה של מתחמים חדשים, כתוצאה מהריבית הגבוהה שגרמה למשבר בענף".

"אם אתם שואלים אותי - מי שלא קונה עכשיו דירה, בשנה הבאה ישלם על אותה הדירה בין 7 ל-15 אחוזים יותר. נשמע לא הגיוני? למדנו כבר שבנדל"ן הלא הגיוני הופך להגיוני".

אז איך עושים את זה? כמה עקרונות לתכנון פיננסי נכון:

1. הגדירו מטרות לשנת 2024, 2029 ו-2034. הציבו מטרות גדולות, שלעיתים נראות לא הגיוניות, וגם מטרות קטנות וישימות כבר לשנה הקרובה.

2. בדקו האם מצב ההכנסות וההוצאות בתא המשפחתי מאוזן. במידה ואינו מאוזן, תראו איך אתם יכולים להגדיל את ההכנסה המשפחתית, כך שההכנסות יעלו על ההוצאות.

3. במידה ואתם מצליחים לחסוך כל חודש X שקלים, זה הזמן לראות איך אנחנו יכולים להשקיע את הכספים האלה. כספים שיש לנו ולא עובדים עבורנו הם כספים שמאבדים מערכם.

4. האם יש כספים נסתרים שקיימים לכם? (קרנות השתלמות, קופות גמל, הלוואות ע"ח כספי פנסיה/ חסכונות וכו'). במידה ומצאתם, זה הזמן לראות איך להשקיע אותם טוב יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

5. תכננו השקעות נדל"ן - איזו השקעה מתאימה לכם ביותר? פריסייל עם הטבות מיוחדות, דירות יד 2 לפני התחדשות עירונית, לא משנה איזו, העיקר שלעסקה יהיה פוטנציאל השבחה גבוה.

6. מציאת גורם מממן לעסקה - במידה ומצאתם השקעת נדל"ן מתאימה, אחד התנאים החשובים ליצירתה הוא מציאת תנאי מימון אטרקטיביים. כאן מומלץ ללכת ליועץ משכנתאות ולא לעשות את זה לבד.

"עכשיו יותר מתמיד, אנחנו מבינים שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. אז תעשו טובה לעצמכם ולמשפחתכם - ותתכננו את שנת 2024 וכמובן את השנים קדימה", מסכמת שרון.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully