וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת 4 חדרים ב-800 אלף: זו תכנית האוצר להצלת הפריפריה

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 9:49

משרד האוצר מקדם תכנית להחזרת הביקושים מצד הקבלנים והרוכשים לפריפריה הדרומית והצפונית, במטרה ליישם אותה כבר ב-2024; התכנית תציע הנחה לדירות חדשות עבור זכאים וסבסוד נוסף ליוצאי צבא | האם יגיעו חברות בניה מחו"ל?

העיר קריית גת. ShutterStock
העיר קריית גת/ShutterStock

כבר בתקציב 2024: התכנית להחזרת הביקושים לפריפריה הדרומית והצפונית נערכת בימים אלו על ידי משרד האוצר, והופצה אמש (ב') על ידי מנכ"ל המשרד, שלומי הייזלר, להערות של ראשי האגפים במשרד הבינוי והשיכון וברשות מקרקעי ישראל, במטרה לכלול אותה כבר בתקציב 2024. המסגרת התקציבית להפעלת התכנית הינה 1.2 מיליארד שקל לשנה.

כאמור, יעד התכנית הוא הוזלת דירות חדשות לזכאים בפריפריה הדרומית והצפונית. כך, למשל, דירות 4 חדרים צפויות לעלות 800 אלף שקל, בהטבות לשנתיים לאחר המלחמה.

ההנחה על הדירות תושג מקביעת מחיר אפס לקרקע, עם סבסוד נוסף ליוצאי צבא. נציין כי קרקעות במחיר אפס שווקו בעבר בפריפריות המרוחקות וצברו פחות פופולאריות עקב דמי הפיתוח הגבוהים ועלויות הבניה הגבוהות.

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
האם יגיעו חברות בניה מחו"ל?/ראובן קסטרו

בנוסף, נכללים בתכנית: הפחתת מס רכישה ב-2% על קרקע לקבלנים שיצליחו לבנות במהירות בשיטת מקל וגזר.

באופן מפתיע, התכנית גם מציע החזרת רעיון קלוקל, שנכשל בעבר עם החברות הסיניות: הבאת חברות בנייה זרות יחד עם הפועלים שלהן, כדי להתגבר על מצוקת הידיים העובדות. רעיון נוסף שעלה הוא להציע הלוואות בערבות מדינה לקבלנים שמתקשים להשלים את שלב הפריסייל, במטרה להניע את הבנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully