וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם: איזו חברה תקים ותפעיל את הקו הכחול בירושלים?

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 10:25

על פי ההסכם שנחתם, במסגרת פרויקט הקו הכחול בירושלים, החברה הזכיינית תממן, תתכנן, תקים, תתחזק ותפעיל את הקו השלישי של הרכבת הקלה בירושלים לתקופה של כ-25 שנה. עלות הפרויקט מוערכת בסך של כ-9 מיליארד שקל

הדמיית מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה. דניה סיבוס,
הדמיית מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה/דניה סיבוס

פרויקט הקו הכחול בירושלים יוצא לדרך: חברת Jtrain, בבעלות דניה סיבוס, דן ושותפים זרים, חתמה על הסכם הזיכיון מול המדינה למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, במסגרתו תהיה החברה הזכיינית Jtrain אחראית לפרויקט לתקופה של כ-25 שנה.

פרויקט הקו הכחול הוא פרויקט מסוג PPP (Public Private Partnership) אשר בבסיסו שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי. במסגרת הפרויקט עתידה החברה הזכיינית Jtrain, לממן, לתכנן, להקים, לתחזק ולהפעיל את קו הרכבת השלישי של הרכבת הקלה בירושלים שצפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ.

מקטע המסילות כולל הקמת מתחם דיפו רכבתי, מקטע מסילות עילי ותת קרקעי וביצוע של 3 תחנות תת קרקעיות. סך היקף הפרויקט (בתקופת ההקמה, מימון, תפעול ותחזוקה) מוערך במועד זה בסך של כ-9 מיליארד שקל.

הדמייה הקו הכחול ירושלים. תכנית אב לתחבורה,
הדמייה הקו הכחול ירושלים/תכנית אב לתחבורה

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן: "הזכייה בפרויקט הקו הכחול בירושלים, שהינו הפרויקט התחבורתי המשמעותי ביותר במשק, הינה הבעת אמון בעוצמתה של קבוצת דן, אשר יחד עם שותפתה דניה סיבוס והשותפים הזרים, תקים את קו הרכבת הקלה בסטנדרט בינלאומי מתקדם לטובת אזרחי ישראל. אין ספק כי הקמת הקו תביא לקפיצת מדרגה משמעותית במערכת הסעת המונים בירושלים. דן הקימה את התחבורה הציבורית המסורתית במטרופולין ת"א, ומפעילה אותה כבר למעלה מ-75 שנים, ומעניקה שירות למיליון נוסעים מידי יום".

מנכ"ל קבוצת דניה רונן גינזבורג: "אנו שמחים מאוד על יציאתו לדרך של פרויקט הקו הכחול בירושלים, במיוחד בעת הקשה הזו של מדינת ישראל ואנו רואים בכך שליחות של ממש להיות מעורבים בפרויקט תחבורתי לאומי זה, בשותפות המדינה, אשר יתרום לציבור, לכלכלה ולמשק כולו".

את הזכיין ייצגו עו"ד גלעד וינקלר ועו"ד חזי קטן ממשרד פישר-בכר; היועצים הפיננסים של הזכיין הינם ניר גרינברג ואינסה בלידמן ממשרד MNS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully