וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך 3 שבועות: 13 אלף עובדים זרים בדרך לישראל, וזו רק ההתחלה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 10:00

תחליף לפלסטינים באתרי הבניה: מבחני המיון של תאגידי הבניין בהודו, סרילנקה ואוזבקיסטן המבוצעים בימים אלו הוכתרו כהצלחה כבירה, כאשר תוך שלושה שבועות בלבד גויסו 13 אלף עובדים חדשים, כשהצפי הוא לעוד עשרות אלפים

הודו: מיונים לעובדי זרים בענף הבנייה/יח"צ

זה לקח 3 שבועות בלבד: כ-13,000 עובדים חדשים יעשו דרכם לישראל מיעדים חדשים, סרי לנקה, הודו ואוזבקיסטן, כאשר המספרים ממשיכים לגדול תחת נוהל חירום, ומבחני המיון נמשכים במרץ בימים אלו, בהובלת התאחדות הקבלנים, במטרה להביא עוד עשרות אלפי עובדים לענף הבניין, המשווע לידיים עובדות.

"המדינה נמצאת בקריסה כלכלית שענף הבניין הינו הגורם המרכזי בה, חוסר ההפעלה של אתרי הבנייה יביא לכאוס שהמדינה לא תוכל לצאת ממנו תקופה ארוכה ורוכשי הדירות יפגעו בצורה אנושה", מסביר מהודו אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כ"א זר לבניה בלשכת המסחר.

לדבריו, התאחדות הקבלנים בוני הארץ נרתמה במהלך מדהים כאשר המבחנים בהודו התחילו כבר השבוע וכן בשבוע הבא יתבצעו המבחנים בסרי לנקה ובאוזבקיסטן. "המבחנים מבוצעים וימשיכו להתבצע ברמה מקצועית גבוהה כאשר העובדים צפויים להגיע בתחילת חודש פברואר לארץ", אומר ניצן.

הודו: מיונים לעובדים זרים בענף הבניה. יח"צ,
הודו: מיונים לעובדים זרים בענף הבניה/יח"צ

הוא מסביר כי תאגידי הבניין סוגרים את כל התהליך, כולל הטסת העובדים, הגעתם וטיפול בהם לאחר הנחיתה, בין היתר, למגורים, ביטוחים ועוד. התהליך סביב החלטת ממשלה של שר הפנים, משה ארבל, ובדחיפת הועדות ע"י ח"כ משה אשר וח"כ אלי רביבו.

"מדובר בהצלחה כבירה - תהליך שלקח כ-3 שבועות, הסתיים בשלמותו בתוך כחודש וחצי, כאשר גיוסים ע"י המדינה מצריכים משאבים רבים וזמן רב", מסכם ניצן. בעקבות הצלחה זו, נרקמת החלטת ממשלה נוספת להגדלת גיוס העובדים תחת מתווה זה.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן מוסיף: "המשרד העביר שתי החלטות ממשלה להגדלת מכסת העובדים הזרים והבאה של עובדים מחוץ להסכמים בליטרליים ובימים אלו מכינים החלטה נוספת להגדלת המכסות. המיונים המתקיימים במספר מקומות כרגע הינם במימון משרד הבינוי והשיכון באמצעות התאחדות בוני הארץ, ברגעים אלו ממש נציגי המשרד נמצאים בהודו וסרי לנקה ולוקחים חלק במיונים של אלפי עובדים המעוניינים להגיע ארצה. אנחנו עושים הערכות מצב כל יום לנושא ועד כה מסתמנת הצלחה רבה למסלול שבנינו וכלן בכוונת המשרד לפעול להגדיל את המכסה ולחזק את המסלול הפרטי להבאת עובדים בזמן המלחמה. ההבנה שלנו היא שתוספת של ידיים עובדות רבות יתרמו רבות לשמירה על הרציפות התפקודית. לא ניתן להגיע למצב בו ענף הנדל"ן תלוי בגורם אחד זה או אחר ויש לפעול להכנסת חלופות שונות לתחום וזאת המטרה של המשרד כרגע, בכדי להגיע ליום של אחרי עם ענף חזק יותר שימשיך לבנות את המדינה בנחישות ויעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully