וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט נוסף של המלחמה? נרשמה ירידה בהפרות בטיחות באתרי הבניה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 16:23

על פי דוח הבטיחות השנתי של המוס"ל: חלה ירידה בכמות הדיווחים על הפרות בטיחות באתרי הבניה, ככל הנראה בהשפעת המלחמה שבלמה את קצב ההפרות. המודעות לבטיחות עלתה כתוצאה מהמלחמה?

תיעודים של הפרות בטיחות שנשלחו למוקד קו לחיים של המוס"ל. המוס"ל,
תיעודים של הפרות בטיחות שנשלחו למוקד קו לחיים של המוס"ל/המוס"ל

יותר טילים, פחות הפרות בטיחות: חלה ירידה משמעותית בדיווחים על הפרות בטיחות באתרי הבניה, וזאת לאור צמצום הפעילות באתרי הבניה והמחסור בפועלים, החל מתחילת המלחמה בחודש אוקטובר.

כך, עולה מדוח הבטיחות לשנת 2023 שפרסם היום (א') המוסד לבטיחות ולגיהות. הפרות הבטיחות נמצאו לאחר שהתקבל מהציבור הרחב דיווח למוקד הלאומי 'קו החיים' על סיכון באתרי הבניה. דיווחי האזרחים המודאגים הועברו למוקד בתיעוד של תמונות וסרטונים, וכוללים גם תלונות על סיכונים בעבודה לא תקינה בגובה, פיגומים לא תקינים, אי שימוש בציוד מגן אישי ע"י העובדים, היעדר שילוט וגידור באתר, שימוש לא בטיחותי במנופים ועגורנים ועוד.

באיזו עיר קיימת המודעות הגבוהה ביותר לבטיחות?

כפי שהיה אשתקד, גם השנה תל אביב בראש רשימת הערים בהם קיימת המודעות הגבוהה ביותר בקרב הציבור להצלת חיים ודיווח על סיכונים בענף הבנייה כשבשנת 2023 התקבלו כ-294 דיווחים בשנת 2023 לעומת 387 שנת 2022;

אחרי תל אביב, בירושלים התקבלו כ-190 דיווחים לעומת כ-253 ב-2022; בבני ברק התקבלו 86 דיווחים לעומת 114 בשנת 2022; ברמת-גן התקבלו 79 דיווחים לעומת 137 בשנת 2022; בראשל"צ התקבלו 78 דיווחים גם כן במקום 127 בשנת 2022; בחיפה התקבלו 72 דיווחים במקום 110 בשנת 2022.

אלו הן הפרות הבטיחות המרכזיות בערי ישראל

עבודה לא תקינה בגובה, אי שימוש בציוד מיגון אישי ופיגומים לא תקינים: במוקד "קו החיים" של המוס"ל עולה תמונה ברורה על הפרות בטיחות שכיחות שחזרו על עצמן במהלך שנת 2023. הפרת הבטיחות הנפוצה ביותר לשנת 2023 כ-411 היא הפרות בעבודה בגובה. כ-388 דיווחים התקבלו על היעדר ציוד מגן אישי לעובדים באתרי הבניה, כ-375 דיווחים התקבלו על הפרות בטיחות בעבודה עם פיגומים.

307 דיווחים התקבלו על היעדר שילוט וגידור תקינים באתרי הבניה, 280 דיווחים התקבלו על מחסור במנהל עבודה באתרי הבניה, 145 דיווחים התקבלו על עבודה לא בטיחותית של מפעילי העגורנים והמנופים, 142 דיווחים התקבלו על הימצאות בורות לא מגודרות בתוך אתרי הבניה ו-70 דיווחים על הפרות בטיחות בעבודה בחשמל באתרי הבניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תיעודים של הפרות בטיחות שנשלחו למוקד קו לחיים של המוס"ל. המוס"ל,
תיעודים של הפרות בטיחות שנשלחו למוקד קו לחיים של המוס"ל/המוס"ל

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר, סיכם: "שנת 2023 היא שנה מאתגרת במיוחד עבור הקבלנים והעובדים באתרי בנייה וחשוב שנשמור על בטיחות העובדים גם בזמן מלחמה. מדריכי המוס"ל פועלים ברחבי ישראל לסייע למנהלים, בשנת 2023 הרחבנו את הפעילות, והגברנו את החניכה למנהלים במקומות העבודה, בכדי לסייע להם למנוע את תאונת העבודה הבאה באתר הבנייה שלהם. רק עמידה איתנה מול העובדים והקפדה על הנחיות הבטיחות, תוכל להציל את חייהם".

מבחינים בהפרות בניה בעיר שלכם? דווחו לקו החיים

המוקד הלאומי "קו החיים" מציג בזמן אמת נתונים אודות מפגעים וסיכונים בענף הבנייה בישראל כפי שהציבור הרחב והעובדים דיווחו למוקד באמצעות סרטונים ודיווחים טלפוניים. מטרת המוקד שהוקם ע"י המוס"ל רק לפני כשלוש שנים לאפשר לכל התושבים להיות שותפים במניעת הנפגעים בתאונות עבודה שנהפכו למכת מדינה.

בשטח כבר נראות תוצאות השינוי בשיתוף התושבים לזהות סיכונים ולדווח עליהם, הציבור הרחב הרבה יותר ערני ולא מוכן לוותר לקבלנים וליזמים כשהוא מזהה סיכון באתר היכול לגרום למותו של העובד או פגיעה בעובר אורח.

בתום הדיווח למוקד "קו החיים", מדריכי המוס"ל מגיעים אל האתר ומבצעים יחד עם מנהל העבודה אבחון סיכונים תוך כדי חניכה והדרכה על דרכים ופעולות למזעור הסיכונים שנמצאו במהלך הסיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully