וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישוב החרדי מתפתח: איזו חברה תקים 180 דירות חדשות ברכסים?

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 15:23

פורסמה הזוכה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבנית 180 דירות חדשות בישוב החרדי רכסים שליד צומת יגור. המכרז שנסגר הוא חלק מהשכונה החדשה שקמה ביישוב, ועתידה לכלול כ-1,900 דירות ושטחי מסחר ותעסוקה

מחסום הוצב בגבול כפר חסידים רכסים, 10 באפריל 2020. יואב איתיאל
הישוב החרדי מתפתח: איזו חברה תקים 180 דירות חדשות ברכסים?/יואב איתיאל

שובל מתחמי מגורים מקבוצת שובל מודיעה היום (א') כי היא החברה שנבחרה במכרז רשות מקרקעי ישראל לבנית 180 יחידות דיור בישוב החרדי רכסים. הישוב הצנוע, הממוקם ליד צומת יגור, מונה כיום כ-14 אלף נפשות, ועל פי הצפי עתיד לגדול.

המכרז בו זכתה שובל הוא בשכונת הפרסה בשטח של כ 15.5 דונם, המיועד לבניה רוויה, פורסם באוקטובר, לפני כחודשיים. ההצעה הזוכה של שובל תמחרה את מחיר הקרקע ב-1,050,000 שקל, כאשר הוצאות הפיתוח עומדות על 32,373,312 שקל (מחיר השומה עמד על 27,735,702). עד כה שיווקה רמ"י כמחצית מיחידות הדיור המתוכננות.

לדברי ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל, "אנו מאמינים בישוב רכסים ובביקושים המתעצמים בו עקב מיקומו האסטרטגי על כביש 6. זה הפרויקט השני של קבוצת שובל בישוב רכסים כאשר במאי 2016 זכתה הקבוצה במכרז רמ"י לבניית 4 בניינים ו-124 דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, אשר בנייתו הושלמה זה מכבר. כמו בכל הפרויקטים של הקבוצה, גם הפעם שובל היא גם היזם וגם חברת הבניה של הפרויקט. במסגרת הפרויקט תבננה דירות בנות 3,4,5 חדרים מותאמות לציבור החרדי, אשר חלקן תהיינה במחיר מטרה".

ברכסים מתכוננים להגעתם של תושבים נוספים

תכנית "שכונת הפרסה" ביישוב רכסים, שפורסמה בשנת 2019 בשטח של כ-884 דונם, כוללת 1,890 יח"ד סך הכל, מרכז חדש ליישוב (מע"ר) שבו תוספת של 90 יח"ד ושטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור לסוגיהם וכן, כביש כניסה חדש ליישוב.

בשטח התכנית כלולים שטח גן לאומי מוצע ושמורת טבע מאושרת. קיימת התייחסות לתכנית במסגרת תמ"א 1 הקובעת כי מרבית שטחי השמורה והיער ייגרעו לטובת הקמת השכונה

בהיותו יישוב בעל אופי דתי חרדי מובהק, בנוסף לריכוז מוסדות החינוך החרדיים בו, הוא מהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה זו מכל רחבי צפון המדינה ואף יותר. זאת, מאחר שהיישוב מאפשר חיים בקהילה דתית ייחודית שאין לה חלופות הולמות באזור.

לאור העובדה שרכסים מיצתה כבר את מרביתן המוחלטת של אפשרויות הגידול והבינוי למגורים שבתחום היישוב הקיים, התכנית נועדה ליצור שכונת מגורים המותאמת לצרכי תושביה ריכוז מגורים בצפיפות הולמת, ריבוי מבני חינוך לסוגיהם, נגישות רגלית נוחה לאוכלוסיה המאופיינת ברמת מינוע נמוכה, מבתי המגורים לגני הילדים ובתי הספר וכד'.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully