וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרה מתחדשת: 3 מבני שיכון יהרסו עבור 630 דירות חדשות

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 12:29

מתחדשת בענק: לאחר שאושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית, ניתן היתר לתוכנית פינוי בינוי במתחם רסקו בחדרה, במסגרתה יוקמו 630 יחידות דיור במספר מבנים שישלבו מגורים, מסחר ואף גני ילדים

תוכנית פינוי בינוי במתחם רסקו בחדרה. הדמיה: אאורה,
תוכנית פינוי בינוי במתחם רסקו בחדרה/הדמיה: אאורה

התקדמות משמעתית בהתחדשות הענק בחדרה: תכנית התחדשות "מתחם רסקו" בחדרה, של חברת אאורה, יוצאת לדרך עם קבלת ההיתר לתחילת העבודות. מדובר על שטח של כעשרה דונם שעליו כיום שלושה מבני שיכון ישנים בני 3 קומות ובהם 95 דירות, אשר יפונו ויהרסו. במקומם ייבנו 630 דירות חדשות ו-5,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. בקומת הקרקע של 2 מהמבנים יוקמו גני ילדים.

לתוכנית חשיבות רבה להתפתחות העיר ולהתחדשות המרקם העירוני הוותיק של מרכז העיר, אשר מקודמת עבורו בימים אלו תוכנית התחדשות עירונית כוללת ע"י העירייה והמנהלת להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית.

מיקומו האסטרטגי של המתחם בדופן הצפוני של ציר דוד שמעוני ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת וממתחם התחבורה המשולב המתוכנן, מגשים את התפיסה האורבנית של קביעת ציר מרכז העיר כעורק ראשי, המחבר בין מערב העיר למרכזה, המכיל עירוב שימושים ונשען על תחבורה ציבורית, תקני חנייה מופחתים ונגישות מהירה לתחבורה ארצית.

כאמור, במתחם רסקו כיום 60 דירות בבניה רוויה בשלושה מבני שיכון ועוד 34 תתי חלקות בבניה לא רוויה. התחדשות מתחם רסקו תבוצע כאמור בהליך פינוי בינוי שמעלה צורך לפנות את בעלי דירות המתגוררים במתחם עצמו לדיור חלופי עד לסיום הבניה.

עמדה ביעד: למעלה מ-600 היתרי בניה בשנה האחרונה

הליך שיתוף הציבור התקיים בפרויקט זה באופנים שונים כאשר מתחילת הדרך נערכו מספר אסיפות דיירים, כלליות ונקודתיות יותר, אליהן הוזמנו הדיירים. לאחר פניה לכלל הדיירים, התנדבו חלקם לשמש כנציגות מול מנהלת ההתחדשות. הקשר עמם וליווים נעשה ברגישות ותוך הקפדה על מתן מענה לכל צורך.

התחדשות המתחם ביחד עם מתחמי הפינוי-בינוי הסמוכים במתחם סלע-בית"ר ומתחם החקלאות שאושר לאחרונה, תואמים לראייה הכוללת של התחדשות מרכז העיר חדרה וביחד הם מציעים שטחי ציבור בנויים ופתוחים לרווחת הדיירים העתידיים ומאפשרים להם נגישות לשטחי מסחר ותעסוקה במרחק הליכה וקישוריות לתחבורה ציבורית יעילה קיימת ומתוכננת בקרבת מקום.

מאחר וחדרה עמדה ביעד להוצאה של למעלה מ- 600 היתרי בניה בשנה בפרויקטים של התחדשות עירונית, היא תהיה זכאית לקבל מימון של 10 מיליון שקל להקמת תשתיות נלוות לפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר. בשנה החולפת הוציאה עיריית חדרה 858 היתרי בניה ועל פי דיווח העירייה, גם בשנת 2023 הצפי הוא כי העיר תעמוד בתנאי ההסכם.

זריחה בשכונת הפארק בחדרה. ליעד וכניש, מערכת וואלה!
זריחה בשכונת הפארק בחדרה/מערכת וואלה!, ליעד וכניש

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: "חדרה לא מפסיקה לצמוח, והביקוש רק גובר. גם בימים מאתגרים אלו, אנו מצליחים לתכנן ולבנות ולהפוך את חדרה למוקד ביקוש משמעותי. התחדשות השכונות הוותיקות מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בתנופת הפיתוח האדירה שחווה העיר חדרה בשנים האחרונות".

אינג' נדב הדר, מהנדס עיריית חדרה: "עיריית חדרה ממצבת עצמה בשנים האחרונות כגורם משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית. בפרויקט זה נעשה ריכוז מאמצים תוך שיתוף פעולה הדוק ומוצלח עם היזם ומנהלת ההתחדשות העירונית. לשמחתנו עמדנו ביעד ואני סבור ששנת 2024 תהיה אף מוצלחת יותר בכל הנוגע למימוש פרויקטים של התחדשות עירונית בחדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully