וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 אלף תושבים בדרך: היכן תוקם שכונה חדשה עם 2,550 דירות?

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 9:15

תכנית 'שכונת רחבעם' ברמלה, הכוללת הקמת 2,550 דירות חדשות על חלק משטח המחנה הצבאי 'רחבעם', אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז. במסגרת התכנית יוקם אזור תעסוקה חדש בשטח של כ-90 אלף מ"ר

הדמיה: תוכנית "מתחם רחבעם" רמלה. מילוסלבסקי אדריכלים,
הדמיה: תוכנית "מתחם רחבעם" רמלה/מילוסלבסקי אדריכלים

שכונה חדשה יוצאת לדרך: התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ברמלה, שיזמה רשות מקרקעי ישראל עם עיריית רמלה הוחלטה לתוקף בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז. התכנית מתפרשת על שטח של כ-375 דונם וגורעת קרקע משטח המחנה הצבאי' רחבעם'.

התוכנית כוללת מגורים של כ-2,550 יח"ד בתמהיל מבני מגורים מגוון עם מגדלים עד גובה 18 קומות, מתוכן 300 יח"ד יוקצו לדיור מיוחד, ובנוסף יוקמו 50 יח"ד למלונאות. עוד התוכנית מציעה שטחים למבני ציבור (כ-66 דונם), ספורט ונופש (כ-5 דונם) וכן שטחים ציבוריים פתוחים לרווחת הציבור (כ-60 דונם).

בחלקה הצפוני של התוכנית יוקם מתחם תעסוקה בשטח של 90 אלף מ"ר ובו מבנים של עד 20 קומות. כאשר בחלקה הדרום מזרחי מתוכננת דרך חדשה שתוביל אל תחנת רכבת עתידית.

במסגרת התוכנית, המחנה הצבאי הותיק, מימי המנדט הבריטי, יוגדר כמתחם לשימור. לאורך חלקה המזרחי של התוכנית ובצמוד למחנה הצבאי הקיים מתוכננת טיילת היקפית המתחברת לשטח ציבורי פתוח מרכזי בסמוך למתחם השימור.

הדמיה: תוכנית "מתחם רחבעם" רמלה. מילוסלבסקי אדריכלים,
הדמיה: תוכנית "מתחם רחבעם" רמלה/מילוסלבסקי אדריכלים

התכנון ממשיך את הרקמה הבנויה בשכונת קריית האומנים ומתחבר אליה באמצעות רשת דרכים חדשה אשר תגשר ותיצור המשכיות ורציפות בין השכונות. זאת, בנוסף לשבילי הולכי רגל ואופניים אשר יחברו בין אזורי המגורים למוקדי תעסוקה וליתר השטחים בשכונה.

לדברי מיכאל וידל, ראש עיריית רמלה: "שכונת רחבעם מצטרפת לתכניות רבות שיזניקו את רמלה קדימה. השכונה תהווה המשך אורבני לשכונת קריית האומנים. השכונה היא חלק מהפיתוח הכללי של האזור בו הוקם לאחרונה בנק הדם של ישראל וכמובן עתיד לקום הבקו"ם במסגרת מעבר של צה"ל לרמלה. הקמתה של השכונה היא הוכחה נוספת של האמון הגדול שרוכשים היזמים ומשרדי הממשלה בפיתוחה של העיר, שבצעדי ענק הופכת מעיר מחוז לעיר לאומית".

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על אישור תכנית שכונת רחבעם ברמלה וציינה כי "מדובר בתכנית בעלת חשיבות רבה לעיר רמלה ולמרחב כולו לאור היותה מייצרת רצף בינוי מרקמי בין שני כבישים בין עירוניים מרכזיים ושומרת על נגישות מרבית בעזרת פיתוח מערכת דרכים חדשה שגם תוביל אל תחנת רכבת חדשה, זאת בנוסף לשבילי הולכי רגל ואופניים שיחברו בין השכונה החדשה לאלה הקיימות. התכנית גם כוללת מתחם תעסוקה חדש שיהוה מוקד משיכה של פנאי ומסחר לרווחת תושבי האזור".

הפרויקט תוכנן ע"י משרד 'מילוסלבסקי אדריכלים', תכנון אדריכלית מיה בן שמואל ואדריכלית אדל חיימוף. בהנחיה והובלה של מתכנן מחוז מרחב דוד אמגדי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully