וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לקיפאון: זה מה שהממשלה והקבלנים צריכים לעשות כבר אתמול

שלום שטרית

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 12:32

אנו נמצאים בימים קשים לכל עם ישראל וחווים פגיעה בכל ענפי המשק. בשנים הקרובות נצטרך להשקיע כל אחד בתחומו כדי לייצר צמיחה ולהחזיר את המשק כולו לפעילות. עם זאת, לממשלה יש חלק לא פחות חשוב בכך. שלום שטרית, בעלי חברת "שתית", בטור מיוחד

שקיעה בגוש דן 12 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
די לקיפאון: כיצד נחזיר את שוק הנדל"ן בישראל לפעילות וצמיחה?/ראובן קסטרו

אנו נמצאים בימים קשים לכל עם ישראל, ובכל ענפי השוק אנחנו חווים פגיעה קשה. בשנים הקרובות נצטרך להשקיע כל אחד בתחומו כדי לייצר צמיחה.

שוק הנדל"ן כמובן הוא בין הראשונים שמושפע באופן ישיר מהמצב, ובצורה מפתיעה - גם בתקופת המלחמה אנשים מגיעים להתעניין, אפילו על מדים, ואף רוכשים דירות, אמנם בקצב איטי יותר, אך זו לא בלימה מוחלטת.

מניתוח פשוט של הדברים, כדי לחזיר את שוק הנדל"ן לפעילות ולצמיחה, אנשי הנדל"ן ומקבלי ההחלטות חייבים לקבל החלטות ולעשות מספר דברים בסיסיים כבר אתמול בבוקר.

5 פעולות שיחזירו את ענף הנדל"ן לצמיחה

1. הורדת הריבית. זאת, כדי לאפשר לאנשים לקחת על עצמם את ההתחייבות ולא לפחות מהיום שאחרי;

2. מתן תמריצים. הממשלה חייבת לתת תמריצים ליזמים לתחילת בנייה, כדי לעודד את השוק ולעודד יזמים להיכנס בתקופה של אי וודאות להתחייבויות גדולות;

3. דחיית תשלומים. אנשים רבים יצאו לחל"ת, אחרים במילואים לזמן ארוך, ובכלל ישנם ענפים שלמים שנפגעו, כמו ענף התיירות, ולאנשים אין תזרים מזומנים;

4. הדבר הרביעי ואולי החשוב מכל בימים אלו, הוא לייצר הטבות מיידיות לחיילים, שעושים לילות כימים בהגנה על המדינה. המגזר הזה לא טופל מספיק, וכעת יותר מתמיד, צריך לפנות משאבים ולייצר עבורם תנאים והטבות משמעותיות שיאפשרו להם לרכוש דירה. היום יותר מתמיד אנחנו ממשיכים במלוא המרץ בבניית הארץ, הרשויות והועדות חייבות לשחרר חסמים, על מנת לאפשר בניה מהירה.

5. קידום פרויקטים של התחדשות עירונית. ביחוד בימים אלו של מלחמה וצורך אמיתי בבניה חדשה עם חדרי ממ"ד, אנו רואים נחיצות אמיתית בביצוע פרויקטים בהתחדשות עירונית. הריסת המבנים בדרום והעובדה שהממ"ד הציל חיים רבים הינה ההוכחה למצב הקריטי בו נמצאים דיירים במבנים ישנים ברחבי הארץ. הבניה החדשה תספק לדיירים המפונים בתים חדשים ובטוחים ותאפשר לזוגות צעירים ומשפרי דיור לרכוש בתים חדשים במחירים שפויים ובמיקום אטרקטיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully