וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירת השרון נערכת: עשרות אלפי מקומות עבודה יתווספו

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 10:44

הערר נדחה: תכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה אושרה במועצה הארצית, וצפויה להוסיף עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים ברחבי העיר. על פי התכנית, האזור יתחבר בעתיד לרכבת הקלה, מה שיקל משמעותית על הגעה מערים שכנות

תכנית אזור התעסוקה החדש בנתניה. הדמיה,
תכנית אזור התעסוקה החדש בנתניה/הדמיה

בחודש יוני 2023 התכנסה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לדיון בערר של חוף השרון לתוכנית נת/1000 - אזור תעסוקה מטרופוליני נתניה. כעת, התקבלה ההחלטה בדבר הערר: "לאחר עיון במכלול כתבי הטענות שהוגשו, שמיעת טענות הצדדים בדיון שהתקיים לפנינו ביום 22.06.2023 והתייעצות פנימית, החלטנו פה - אחד לדחות את הערר".

המשמעות: אזור התעשייה המטרופוליני יגדל ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר, ויהוו הזדמנויות חדשות לחברות הייטק וגופים גדולים לעבור לנתניה.

מדובר במרחב התעסוקה הגדול ביותר פיזית במחוזות מרכז ות"א ומהגדולים במדינה. הוא ממוקם בעיר ובמרחב מרכזי, תוך שהוא חובק את עורקי התחבורה הראשיים במדינה. אישורה של התוכנית מהווה הגדלת סמכויות הוועדה המקומית ובכך מתאפשר קיצור משמעותי של הליכי התכנון המפורט עד למימוש ובניה בפועל.

בנוסף, עשרות אלפי העובדים והמבקרים יוכלו ליהנות מעירוב שימושים של מסעדות, משרדים, מסחר ועוד, וכן תחבורה ציבורית מתקדמת, כולל הרכבת הקלה שתעבור שם באזור ותחבר את נתניה לערים שכנות, כמו הרצליה וכפר סבא.

תכנית אזור התעסוקה החדש בנתניה. הדמיה,
תכנית אזור התעסוקה החדש בנתניה/הדמיה

לדברי מהנדס העיר, ארז טל, "אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה, יהווה מרכיב ראשי בקביעת מידת פיתוחה של נתניה בשלושת העשורים הקרובים ומיצובה כאזור תעסוקה מטרופוליני משמעותי במרחב שבין חיפה לתל אביב, בהיותו מנוע הצמיחה המרכזי של העיר".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, מברכת על החלטת המועצה הארצית שדחתה את הערר וקיבלה את התכנית להקמת אזור תעשייה מטרופוליני. "אזור התעשייה המטרופוליני יגדל מ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר".

"בנוסף, אזור התעשייה, שמפחית פקקים ועומסי תנועה, מייצר הזדמנויות חדשות לחברות הייטק וגופים גדולים לעבור לנתניה, ולמשוך אוכלוסייה חזקה ומבוססת. המשמעות היא שנתניה תהפוך למטרופולין של השרון, היצע התעסוקה יגדל דרמטית ויהיה יותר קל למצוא תעסוקה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully