וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בתקופת משבר: מה גרם לחברת השקעות לרכוש עשרות דירות?

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 20:15

בעלות כוללת של 122 מיליון שקל: חברת השקעות נדל"ן, אינווקס, השלימה לאחרונה רכישה של 40 דירות בפרויקטים בשכונה החדשה בנתניה. מה הוביל את החברה להשקיע בסדר גודל כזה דווקא בתקופה של משבר בשוק הדיור והאם זה מעיד על חזרת המשקיעים לשוק?

בניינים בגבעת שמואל. ראובן קסטרו
דווקא עכשיו: מה גרם לחברת השקעות לרכוש עשרות דירות?/ראובן קסטרו

קיפאון בשוק הנדל"ן? תלוי את מי שואלים. משבר הנדל"ן שפוקד את המדינה בשנה האחרונה, מאז תחילת עליות הריבית במשק, גרר מאות אלפי משקיעים ורוכשים לשבת על הגדר ולחשב מסלול מחדש בשוק הנדל"ן הישראלי. מלחמת "חרבות ברזל" רק שפכה עוד קרח לתוך מדורה שגחליה כבר התקררו מזמן. הקיפאון במכירת הדירות באמצעות קבלנים ומוכרי דירות יד שנייה, מורגש בשטח באופן ברור, הדבר אף מתורגם לירידות מחירים בחלק מאזורי הארץ והפאניקה וחוסר הודאות בשיאה.

לאור כל אלו, נשאלת השאלה - מה הוביל חברת השקעות נדל"ן ולמשקיעים שלה לרכוש עשרות דירות בפרויקט בפארק הים בנתניה, דווקא בימים אלו?

חברת אינווקס (INVEX) אקס פקטור בע"מ, בבעלות רו"ח איתי יצחקיאן, השלימה לאחרונה רכישה של 40 דירות בפרויקט יוקרה בשכונה חדשה, פארק הים נתניה, בעלות כוללת של כ-122 מיליון שקל. חלק מהעסקאות שבוצעו נחתמו אף בזמן מלחמת חרבות ברזל. הרוכשים בעסקה הם קבוצת רוכשים ומשקיעים אשר רכשו באמצעות אינווקס בע"מ את העסקאות הנ"ל, תוך רצון לנצל את ההזדמנויות הקיימות בשוק. את העסקה ביצעו הרוכשים בפרויקט שטרם החל שיווקו ועוד בטרם התקבל היתר בניה לפרויקט.

זיהוי המיקום של הפרויקט ואופי הדירות אינו מיקרי, והובל באופן מאורגן ומסודר באמצעות איש העסקים והנדל"ן, רו"ח איתי יצחקיאן, בעלי חברת אינווקס. לדבריו, "חברת אינווקס זיהתה הזדמנות עסקית מעניינת באזור עם פוטנציאל השבחה גבוה. שכונת פארק הים ממוקמת בקרבת חוף הים, שכונה חדשה שמתחילה כעת להיבנות, ומכאן נולד כמובן הפוטנציאל לטווח הארוך. למרות שיותר ויותר בעלי עסקים ויזמים נמנעים מעסקאות חדשות בשטח, אינווקס בע"מ גייסה משקיעים ממאגר לקוחותיה, ויחדיו נרכשו כ-40 דירות בפרויקט בשכונה".

יצחקיאן, העוסק ביזמות והשקעות נדל"ן מעל עשור, מבקש לשתף כי הוא מאמין שהזדמנות פוגשת מציאות, וההזדמנויות הטובות והגדולות מגיעות דווקא בתקופות משבר ושפל ולא בהכרח בתקופות פריחה ושיא. "בתקופות משבר, המשקיע החובבן פועל מהרגש. כשהוא רואה שכולם יושבים על הגדר, הוא עושה את אותו הדבר, הוא צורך יותר מידע מהתקשורת ופחות מידע מהשטח וכך הוא אפילו לא בוחן עסקאות גם כשמדובר בהזדמנות של ממש. לעומת זאת, המשקיע המקצוען מבין שדווקא בתקופות משבר נוצרות הזדמנויות, ככל שהקושי של הקבלנים יותר גדול, כך ההזדמנות של המשקיע גדולה יותר".

"יתרה מזאת, האקס פקטור בעסקה שוברת שוויון הוא יצירת 2 מרכיבים עיקריים בעסקה: הראשונה, היא כמובן לזהות את הפוטנציאל של העסקה בטווח הקצר ובטווח הארוך, פוטנציאל השבחה באופן של קשר בלתי תלוי למחירי הנדל"ן בישראל, והמרכיב השני ברכישת דירות מקבלנים הוא יצירת קבוצת רוכשים גדולה וחזקה. כשאתה מגיע לקבלן עם 40 רוכשים, הוא מוכן למכור לך דירות עוד לפני שלב הפריסייל, במחירים שלא בהכרח חשב עליהם, כי בתקופה כזו, כשהשוק קפוא, זה בהחלט מפתה למכור 40 דירות בבת אחת", אומר יצחקיאן.

המשקיעים חוזרים אל שוק הנדל"ן?

משקיעים רבים מבינים את היתרונות ברכישה של דירות דווקא בתקופה זו. עלויות המימון הגבוהות בשנה האחרונה בלמו באופן משמעותי את עליות המחירים בשוק הנדל"ן ואף גרמו לירידות מחירים, אך כעת, הפד בארה"ב מאותת בסוף 2023 על הורדות ריבית צפויות לשנת 2024, ואיתו גם כמובן נגיד בנק ישראל. הורדת הריבית תאפשר ללא מעט משקיעים ורוכשים לחזור לשוק.

יתרה מזאת, לאור אירועי השביעי באוקטובר, מדינת ישראל, אסרה על העסקתם של פועלי בניין מיהודה ושומרון ומעזה, כח עבודה שמרכז את רוב הבנייה במדינת ישראל, הדבר כמובן, ייצור ירידה משמעותית בהיצע הדירות. כך המשקיעים מזהים חלון הזדמנויות ליצירת עסקאות אטרקטיביות להגדלת ההון העצמי בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully