וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואה של 200 אלף שקל תעזור לכם? הקלה חדשה לבעלי משכנתה

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 17:16

בנק ישראל הודיע כי יאפשר לציבור להגדיל את המשכנתה ב־200 אלף שקל, במטרה לסייע בסגירת הלוואות חונקות או לבנות ממ"ד בדירות ישנות. תוקף ההקלה: סוף מרץ 2024. מהם התנאים לקבלת ההלוואה?

שטרות של שקל. ShutterStock
200 אלף שקל לכל מטרה: בנקים יאפשרו להגדיל את המשכנתה/ShutterStock

טיוטת בנק ישראל שהופצה אתמול מציגה הוראת שעה המאפשרת ללקוחות הבנקים להגדיל את הלוואת המשכנתה שלהם עד 200 אלף שקל - כהלוואה לכל מטרה המיועדת לצמצום הלוואות החונקות את משקי הבית בימים אלו, וכן בניית ממ"ד בדירות ומבנים ישנים ללא מיגון הולם.

במסגרת זו, תינתן אפשרות לקבלת אשראי נוסף בשעבוד דירת מגורים, על ידי הגדלת שיעור המימון המרבי במשכנתאות, מ־50% כפי שהיה עד היום, ל־70% מערך הדירה. תוקף ההנחיה החדשה הוא עד 31 במרץ 2024.

הנחיה נוספת נוגעת לאפשרות לייעוד הכסף לבניית ממ"ד, שהפך לצורך הכרחי בבתים רבים בעקבות המלחמה בעזה. על פי הנחיית המפקח, פטור מוחלט ממגבלות רגולטוריות (כדוגמת שיעור מימון, יחס החזר מהכנסה) למתן הלוואות של עד 200 אלף שקל עבור כסף המיועד לבניית ממ"ד. מדובר במקרה שבו היתר הבנייה ניתן בהליך מזורז שעליו הכריזו פיקוד העורף ומנהל התכנון.

על פי טיוטת בנק ישראל, התנאי לקבלת ההלוואה הוא שסכום ההלוואה הנוסף (מעבר לשיעור מימון של 50%) לא יעלה על 200 אלף שקל. כאמור, הכסף הנוסף יוכל לשמש למטרות נוספות כמו צמצום האוברדרפט, שימוש בכסף להוצאות רפואיות דחופות, מימון לימודים או לכל מטרה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully