וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענה נוסף למצוקת הדיור במגזר הערבי: אושרה תכנית הענק בכפר קאסם

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 16:00

התוכנית עתידה להשלים את פיתוח חלקו הצפוני של היישוב כפר קאסם, והיא כוללת בין היתר הקמה של 1,450 דירות ו-50 דונם לטובת פיתוח פארק. "התוכנית נותנת מענה למצוקת המגורים במגזר הערבי"

כפר קאסם | האנדרטה במרכז הכפר לזכר אזרחים שנהרגו 26 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
1,450 דירות ואלפי מ"ר למסחר: אושרה תכנית הענק בכפר קאסם/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גידרון, אישרה היום (ג') למתן תוקף תוכנית לפיתוח כפר קאסם צפון, אשר נועדה להשלים את פיתוח החלק הצפון מזרחי של היישוב.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-270 דונם, והיא ממוקמת בחלקו הצפוני של כפר קאסם. היא כוללת כ-1,450 יחידות דיור אשר ייבנו חלקן במגרשים פרטיים בבניינים בני 4-5 קומות, וחלקן בבנייה גבוהה של 9-13 קומות במגרשים של רמ"י.

בנוסף למגורים, התוכנית מציעה כ-6400 מ"ר עבור שטחי מסחר שישולבו כחזית מסחרית במבני המגורים, וכ- 12.5 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור. התוכנית כוללת גם הנחיות לגבי שיקום ופיתוח נחל כפר קאסם אשר ממוקם בצפון התוכנית וכן לגבי פיתוח פארק בהיקף של כ-50 דונם לרווחת התושבים מסביבו.

כמו כן, התוכנית תואמת את תוכנית המתאר ליישוב וסמוכה לתוכנית בשכונה הצפון מערבית אשר אושרה ב-2019 וכוללת 1,626 יחידות דיור.

כפר קאסם יום לאחר העוצר הלילי בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
1,450 דירות ואלפי מ"ר למסחר: אושרה תכנית הענק בכפר קאסם/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, מיכה גדרון: "מדובר בתוכנית לפיתוח צפון כפר קאסם הכוללת מצד אחד דיור רב-דורי על קרקע פרטית בחברה הערבית, ומאידך בינוי חדש של עד 13 קומות בקרקע מדינה. בנוסף, התוכנית מסדירה את נחל כפר קאסם ומציעה פיתוח פארק עירוני לטובת כלל תושבי העיר לאורכו".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "מדובר בתוכנית המציעה תוספת יחידות דיור משמעותית בצפון כפר קאסם שהינה חלק מהפיתוח המוצע בצפון העיר, בהתאם לתכנית הכוללנית. התוכנית נותנת מענה למצוקת המגורים במגזר הערבי ומציעה תכנון עכשווי ופיתוח שטחי ציבור ומסחר לרווחת התושבים".

התכנית תוכננה על ידי משרד עאמר מחמוד הנדסה ואדריכלות, ועודד גלרון אדריכלות, והוגשה על ידי הרשות המקומית כפר קאסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully