וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית קרית שמונה פונה לממשלה: עזרו לנו להשאיר את הצעירים בעיר

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 12:54

במכתב שנשלח לשרי השיכון והאוצר ומנכ"ל רמ"י, האחראים על תכניות ההגרלות של הממשלה לדיור במחיר מופחת, מבקשת עיריית קרית שמונה לבצע מהלך שיסייע בהשארת המשפחות הצעירות בעיר הצפונית

ר

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
קריית שמונה, מאי 2016/ראובן קסטרו

"ברצוני לעלות בפניכם סוגיה מהותית הנוגעת להשארת משפחות צעירות לגור בקריית שמונה", כותב אופיר יחזקאלי, סגן ראש העיר קרית שמונה, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, במכתב ששלח לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ומנכ"ל רמ"י ינקי קוינט. "צעירות וצעירים שנולדו וגדלו בעיר, התחתנו והקימו משפחות וכעת מעוניינות להישאר ולהשתקע בעיר, אלא שאינן מצליחות לזכות בהגרלות לדיור במחיר מופחת", ממשיך יחזקאלי.

במכתב, יחזקאלי מסביר כי "סעיף 4.7.12 לקובץ החלטות מועצת מקרקעי ישראל תיקון 3/20 קובע כי אחוז הזכאים לבני מקום ביישובי קו עימות עומד על 50 אחוז בלבד. בשנים האחרונות משווקות בקריית שמונה 2 שכונות חדשות יובלים ובימת תל חי המונות כ 1,500 יחידות דיור, מתוכן מאות דירות ששווקו במחיר מופחת (מחיר למשתכן/דירה בהנחה). ניתוח תוצאות ההגרלות מראה בבירור כי קיימות עשרות משפחות בנות מקום שלא מצליחות לזכות בהגרלות.

"כך לדוגמה, בהגרלות האחרונות בעיר על 72 דירות השתתפו 1334 זכאים, מתוכם כ-508 משפחות מחוסרות דיור בנות מקום. בפועל משפחות בני מקום זכו רק ב-44 דירות המהוות כ-60 אחוז מהזכאים. ביתר הדירות זכו משפחות שאינן בני מקום, מהכרותינו את השטח ומניסיוני כממונה על ההנדסה ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר ברוב המכריע של המקרים מדובר במשקיעים שלאחר מכן משכירים את הדירות לזוגות צעירים בני מקום בשכירות גבוהה".

"תנו עדיפות של 100% לבני מקום"

"בחודשים הקרובים צפויה להיפתח הגרלה נוספת לדירה במחיר מופחת לכ-144 יחידות דיור בבנייה סמי רוויה בשכונת בימת תל חי. אנו מבקשים כי תפעלו לתיקון החלטת מועצת רשות מקרקעי ישראל כך שביישובי קו עימות דוגמת קריית שמונה תינתן עדיפות של 100% לבני מקום", מבקש יחזקאלי במכתב.

כמו כן, לדבריו, "מפליא הדבר כי החלטה כזו כבר עברה ביישובי מיעוטים. בתיקון בשנת 2022 בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל הוחלט כי '...בישובים מיעוטים כאמור, תעמוד סך ההקצאה לטובת בני מקום על 75% וביישובים במרחבי צפון וחיפה, לפי הגדרות משרד הפנים תהייה מוסמכת הרשות לעלות את אחוז ההקצאה עד 100 %...'. בדברי ההסבר לתיקון ההחלטה לטובת יישובי מיעוטים נכתב בפורש כי מדובר בכלי להגירה חיובית למרחבי צפון ודרום של הרשות....סעיף 4.7.9 (ז) מדיניות הקצאת הקרקע למטרות מגורים ביישובי מיעוטים מכירה ונותנת משקל לזיקה קהילתית, תרבותית ונפשית רגשית של בני ישוב אל אדמת היישוב בו נולדו, התחנכו ובגרו, ואשר בו הם מתגוררים לאורך שנים בחיק משפחתם וקהילתם".

"לא ייתכן שבמקרה של יישובי מיעוטים כבודם במקומם מונח קיימת התחשבות בזיקה הקהילתית התרבותית והנפשית של התושבים אל אדמת היישוב ובעיר כמו קריית שמונה המהווה סמל לעמידה איתנה ולמגורים כיישוב עירוני צמוד גדר לא יילקחו שיקולים אלו בחשבון והלכה למעשה יזמים חיצוניים יזכו בדירות בעוד תושבי העיר בני המקום נדחקים החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יחזקאלי מסכם ואומר כי "קריית שמונה, העיר הצפונית ביותר במדינת ישראל סבלה לאורך השנים מהגירה שלילית של צעירים בעיקר על רקע היעדר קרקעות זמינות לבנייה. פיתוח שכונות יובלים ובימת תל חי בלמו במידה רבה מגמה זו, אנו שמחים לראות את הביקושים הגדולים בעיר. בתוכנית האסטרטגית שקודמה ע"י הועדה לתכנון ובנייה ואושרה כבר בועדה המחוזית מחוז צפון קריית שמונה עתידה לגדול לכ-50,000 תושבים ואנו עמלים כיום על תכנון רובע חדש לעיר של כ-5,000 יחידות דיור".

"משיכת תושבים חדשים היא בהחלט משימה חשובה. יחד עם זאת חשוב יותר לוודא כי צעירים שנולדו וגדלו בעיר ומעוניינים להישאר לגור בה יקבלו את ההזדמנות המקסימאלית לרכוש בית ולהישאר לגור בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully