וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגיעה הכלכלית מאי הכנסת פלסטינים מוערכת בכ-3 מיליארד שקל לחודש"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 16:45

במהלך דיון שהתקיים היום בכנסת ונועד לקרוא לממשלת ישראל לקבל החלטה בנושא העובדים הפלסטינים, טען נציג משרד האוצר שהשתתף בדיון כי הפגיעה הכלכלית מאי הכנסת פלסטינים תהיה קשה במיוחד

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
"הפגיעה הכלכלית מאי הכנסת פלסטינים מוערכת בכ-3 מיליארד שקל לחודש"/יותם רונן

"חישבנו מה יהיה תהיה הפגיעה הכלכלית אם פלסטינים לא נכנסים לעבוד בהשלכות ישירות, וזאת מוערכת בכ-3 מיליארד שקלים לחודש", כך טעם היום (ב') מנהל במשרד האוצר, אסף גבע, שהשתתף בדיון שהתקיים בכנסת בנושא תמונת מצב ומדיניות העסקת עובדים פלסטינים בישראל.

מטרת הדיון, שהתקיים ביוזמת יו"ר הועדה לעובדים זרים בכנסת, ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, הייתה לקבל תמונת מצב עדכנית ולהביא לכדי קריאה דחופה לממשלת ישראל לקבל החלטה בנושא בהקדם. הדיון התקיים בהשתתפות שרים, נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מועצת יש"ע, ראשי רשויות באיו"ש, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, חברי כנסת מסיעות מגוונות וגורמים בכירים נוספים.

לדבריו של ח"כ אליהו רביבו בפתיחת הדיון, "חייבים לקבל החלטה. אם מכניסים עובדים פלסטינים, אין טעם לחכות עוד מספר חודשים - דבר אשר עלול לפגוע משמעותית במשק. מנגד, אם מקבלים החלטה שלא מכניסים פלסטינים בטווח הבינוני-ארוך, אנו נדרש לומר זאת בקול ברור ולפתוח את השערים למדינת ישראל לעובדים זרים ממדינות רבות - שיסייעו לענפי הבנייה, החקלאות, הניקיון וענפים נוספים. מדובר בתחומים אשר משוועים לידיים עובדות - ואינם מקבלים תשובות".

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015/שלומי גבאי

עוד, הוסיף ח"כ רביבו: "מדינת ישראל חייבת להחליט האם היא מסתייעת בידיים פלסטיניות או לא. העיקרון שמוביל אותנו הוא התקשרות עם מדינות זרות בהסכמים בילטרליים. הוחלט על סגר באזור איו"ש מאז המלחמה ועדיין לא התקבלה שלא יכנסו פועלים מעזה, מאיו"ש לא רק שאין החלטה שלא אלא בפועל נכנסים עובדים ורוב אלה שנכנסים מגיעים לאזורי חיכוך ולבתי חולים ולבתי מלון וצריך להחליט מה המדיניות כדי להעירך ליותר ידיים זרות מחו"ל. מדינת ישראל עודדה חסימת ידיים זרות לקבלנים קטנים בכך שהטילה הגבלות וסרבלה תהליך וזה הכל מכוון, זאת סיבה ותוצאה. כל עוד לא ניתנו פתרונות המדינה עדיין תלויה בעובדים הפלסטינאיים. הממשלה גוררת רגליים בנושא זה".

ח"כ משה אבוטבול, סגן שר החקלאות, שהשתתף גם הוא בדיון, הוסיף על דבריו של ח"כ רביבו: "צריכה להיות החלטה ברורה בנושא הזה. אסור שיהיה מצב של מחסור בפועלים בענפי החקלאות, הבנייה, הסיעוד או כל ענף אחר. כשרואים את כל הפירות על העצים וכמה אפשר לבקש את המתנדבים? צריך לחשוב על כניסה למהלך תקין ובריא אבל הם צריכים את אותם עובדים זרים. יצרנו הסכמים וצריך שיהיה עודף של עובדים זרים מאשר מחסור. בקונסטלציה הנוכחית שנוצרה להכניס פלסטינים לישראל אני לא בטוח שיש לנו הכלה לנושא הזה". היו"ר ביקש להבין מה מדיניות המשרד וח"כ אבוטבול השיב: "אנחנו צריכים עובדים זרים נקודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מצדנו תביאו עובדים מהירח"

ניצן צוק, ראש ענף במל"ל, הגיב לדרישות אלו של חברי הכנסת: "לפני המלחמה נכנסו 160 אלף פלסטינים, מאז המלחמה סגר על איו"ש ואושרו חריגים למפעלים חיוניים. המל"ל התבקש להגיד איך אפשר כן לאפשר או אם ניתן לאפשר, לא כל גופי הביטחון נתנו את תמיכתם להכניס פועלים, בתוך המתווה בנינו תבחינים חדשים ושונים ממה שהיה ב-6 לאוקטובר והופכים את הפוטנציאל ל-80 אלף פלסטינים".

גם ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, השתתף בדיון ואמר כי: "אנחנו במצוקה מאוד קשה. הענף נמצא בקיפאון מוחלט והוא בתפוקה של 30% בלבד. 50 אחוז מהאתרים מושבתים ויש השפעה על כלכלת ישראל ושוק הדיור. הכנסות המדינה ממיסי הנדל"ן בשנת 2022 עמדו על 80 מיליארד שקל זה 20% מתקציב המדינה ולא נגיע לזה השנה ולא שנה הבאה אם לא נתעורר דווקא בזמן שהמדינה צריכה את ההכנסות הללו וזה משפיע על מיליון אנשים ישירים במדינה שלא לדבר על ענפים עקיפים. המדינה פה נמצאת בחשיפה של תביעה נזיקית אל מול כל האזרחים שנפגעו. לא נמצאת חלופה כאן ועכשיו. המדינה הרגילה אותנו לעובדים פלסטינים ובלמה מכסות לעובדים זרים. מצדנו תביאו עובדים מהירח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully