וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש גבוה למכרז לשכירות ארוכת טווח בירושלים: השוק מתעורר?

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 13:26

בפעם השנייה השבוע, רשות מקרקעי ישראל ודירה להשכיר מדווחות על ביקוש גבוה וסגירת מוצלחת של מכרז להשכרה ארוכת טווח - הפעם מדובר במכרז להקמת 135 דירות בירושלים

נדל"ן בנייה בניינים. ראובן קסטרו
נדל"ן בנייה בניינים/ראובן קסטרו

135 דירות למשך 20 שנה: דירה להשכיר ורמ"י מדווחות היום (ב') על תוצאות מכרז להשכרה ארוכת טווח בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. במסגרת המכרז, ששווק בשיטת מקב"ת (מתחם קרקע בלתי מתוכנן), התבקש היזם הזוכה לתכנן תב"ע חדשה למגורים של כ-135 יח"ד, שיוקצו לשכירות ארוכת טווח למשך 20 שנה. על פי תנאי המכרז, רבע מהדירות יושכרו במחיר מופחת לזכאים.

עם סגירת המכרז נודע כי לא פחות מ-5 חברות הגישו את הצעותיהן לבניית פרויקט להשכרה ארוכת טווח, כאשר החברה הזוכה, קבוצת אסדן (שותפות של 3 החברות אסדן ישראל בע"מ, איי די ג'י גלובל בע"מ, ב.ה.ל. אסדן ישראל בע"מ), הציעה סכום של 13.8 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח ומע"מ, המהווים כ-102 אלף שקלים עבור קרקע ליחידת דיור. המכרז שווק ללא מחיר מינימום, כאשר עלויות הפיתוח עמדו על כ-7.5 מיליון שקל כולל מע"מ. לאסדן זוהי זכיה ראשונה במכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח.

זהו המכרז השני של דירה להשכיר ורמ"י שנסגר בהצלחה בתוך פחות משבוע. תוצאות המכרז יחד עם מספר המציעים הרב, מצביעים על החזרה של היזמים לשוק השכירות ארוכת הטווח והאטרקטיביות שלו בעיניהן.

שכונת גבעת מרדכי בירושלים - צמודה לקו הירוק של הרק"ל

המתחם ממוקם בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, שכונה בדרום מערב הבירה, גובלת בשכונות בית וגן, רמת בית הכרם, פת, ניות, גבעת רם ועמק הצבאים.

סביב שכונת גבעת מרדכי מוקמים בימים אלו מספר פרויקטים לרווחת ולנגישות מירבית עבור תושבי השכונה והעיר - כביש 16, שיפתח בקרוב וייתן לתושבי השכונה גישה כמעט ישירה לכביש מס' 1, דבר שיקל מאוד על היוצאים והבאים מחוץ לעיר.

בנוסף, הקו הירוק של הרק"ל יתחיל לפעול בעוד מספר שנים, כאשר שתי תחנות ייבנו בסמוך לשכונה, כולל מערכת משוכללת של דרגנוע שיוביל מהתחנה למרכז השכונה. בכניסה הצפונית לעמק הצבאים מתוכנן פארק. כמו כן, העירייה עומדת בקרוב לבנות בשכונה בניין למתנ"ס שייתן מענה לחוגים ולפעילויות קהילתיות.

"נמשיך לפעול להגדלת ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל"

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: "אנו שמחים על הצלחתו של מכרז נוסף להשכרה ארוכת טווח, הפעם בירושלים, אשר בדומה למכרז שנסגר בשבוע שעבר ברמת גן, מצביע על עניין רב של ציבור היזמים בפרויקטים מסוג זה. חברת דירה להשכיר מברכת את קבוצת החברות הזוכה, המצטרפת לחברות הנדל"ן המובילות במשק אשר מקימות ברחבי הארץ את פרויקטי דירה להשכיר. נמשיך לפעול להגדלת ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל, המציע לציבור השוכרים ההולך וגדל, אלטרנטיבת מגורים אטרקטיבית, בהישג יד, בתנאי יציבות ו-וודאות".

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י מברכת על הצלחת המכרז אך אין בכך די. רמ"י תמשיך לתכנן ולשווק אלפי יחידות לכלל הצרכים ולכלל האוכלוסיות בכל רחבי הארץ וגם בירושלים".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "בחירת היזם הזוכה להקמת כ-135 יח"ד להשכרה ארוכת טווח בירושלים היא צעד חשוב למתן פתרון משמעותי נוסף לדיור איכותי וראוי עבור תושבי האזור. המשרד ימשיך לפעול למען קידום אלפי יח"ד חדשות להשכרה ארוכת טווח לצד יישום סל פתרונות רחב עבור כלל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully