וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק כדאיות כלכלית להתחדשות עירונית: מי היזמים שזכו ב-140 מיליון?

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 11:38

הרשות הממשלתית להתחדשות הכריזה על היזמים הזוכים במענקים של כ-140 מיליון שקל לביצוע פרויקטים של פינוי-בינוי בערים לוד ורחובות, הכוללים הקמה של כ-840 יחידות דיור חדשות סך הכל

בניינים בלוד. ראובן קסטרו
בניינים בלוד/ראובן קסטרו

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על 3 החברות היזמיות שזכו במענק השלמת כדאיות כלכלית לביצוע התחדשות עירונית ב-4 מתחמים שונים בלוד ובשכונת קריית משה ברחובות. החברות הזוכות בקולות הקוראים בלוד הן שיכון ובינוי ואאורה, ובקרית משה זכתה החברה מטרופוליס.

המענקים למתחמים אלו עומדים על סך של כ-140 מיליון שקל, מתוכם 60 מיליון שקל לטובת מתחמים בלוד, ו-80 מיליון שקל לטובת מתחמים בשכונת קריית משה ברחובות.

10,000 דירות: התכנית להתחדשות שכונת קרית משה ברחובות

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קידמה את תכנית ההתחדשות רחבת ההיקף לשכונת קריית משה בשיתוף עם עיריית רחובות. המתחמים אשר זכו למענק הפעם כוללים 144 יחידות דיור קיימות אשר ייהרסו ובמקומן יוקמו 390 יחידות דיור חדשות.

בדצמבר 2022 תיקצבה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, באמצעות קול קורא דומה, עשרה מתחמים בשכונה בתקציב של 210 מיליון שקל. כתוצאה מזכיית היזמים במענקי הרשות, ובהינתן מספר מתחמים בשכונה שיש כדאיות כלכלית לביצועם גם בהעדר מענק, כמחצית השכונה יכולה כעת לצאת לשלב הביצוע של תהליך ההתחדשות העירונית, שבסופו ייבנו כ-10,000 יחידות דיור על-פי התכנית המוצעת.

המתחמים שלא זכו במכרזים האחרונים יוכלו לגשת למכרזים נוספים, אשר בכוונת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לפרסם בהמשך, עד שיתאפשר ביצועה של השכונה כולה.

3,650 דירות חדשות: התכנית להתחדשות בלוד

גם את התכניות החלות על המתחמים בלוד קידמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם העירייה והמינהלת להתחדשות עירונית. מדובר בתכנית רחבת היקף, אשר מציעה בנייתן של 3,650 יחידות דיור, וזאת במקום 982 יחידות דיור הקיימות בהן כעת.

המתחמים אשר זכו למענק הפעם כוללים 136 יחידות דיור קיימות אשר ייהרסו ובמקומן יוקמו 450 יחידות דיור חדשות. התכניות חילקו את השכונה למתחמי משנה, המאפשרים לכל קבוצת דיירים להתארגן ולבחור יזמים שונים בהליך תחרותי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המענק יינתן גם בערים בסיכון סיסמי גבוה

המהלך מתבצע לצד תהליך דומה אותו הניעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בתקופה האחרונה בערים בפריפריה, סמוכות גבול ועם סיכון גבוה לרעידות אדמה.

במסגרת זאת, לטובת סבסוד מתחמי פינוי בינוי באשקלון, פרסמה הרשות קול קורא למענקים ליזמים בתקציב של 110 מיליון שקל, מתוך 600 מיליון שקל שאושרו על ידי הממשלה למטרה זו.

בערים בסיכון סיסמי גבוה, בהן גם אלו השוכנות על גבולה הצפוני של המדינה, אותרו 110 מתחמי פינוי בינוי, אשר תכנונם החל, ומימושם יתאפשר לאחר מכן באמצעות מענקים ממשלתיים.

קביעת סכומי המענקים למתחמים שנבחרו נעשתה בהתאם לבדיקה שמאית שביצעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ומטרתם לשפר את הכדאיות הכלכלית של מתחמים אלה, באופן שיאפשר את ביצוע פרויקט ההתחדשות.

מדובר על שכונות המאופיינות בערכי קרקע נמוכים, כך שחידושן באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי, בהעדר סיוע ממשלתי, לא מתאפשר. מהלך זה מהווה צעד נוסף בהפעלת המודל של השלמת כדאיות כלכלית באמצעות מענק כספי, ולא באמצעות הקצאה פיזית של קרקע משלימה כפי שהיה בעבר, לאחר שנמצא כי המודל החדש מאפשר את מתן הסיוע הממשלתי באופן יעיל, מדויק ומהיר יותר, ביחס להקצאת קרקע.

יצחק גולדקנופף, חניון מכוניות שנשרפו ע"י מחבלי חמאס, 9 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון/ראובן קסטרו

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "קידום ההתחדשות העירונית משמעו מתן פתרון למשבר הדיור ושיפור איכות החיים והביטחון של תושבי הארץ. תושבי השכונות יקבלו בתים חדשים, באיכות חיים מודרנית, וגם תתאפשר צמיחתה של אוכלוסיית השכונות, במענה לביקוש הדירות בערים אלו. בימים אלו חשיבותה של ההתחדשות העירונית רק מתחדדת, ועידודה עומד כמטרה מרכזית על שולחני".

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "המענקים עליהם הודענו היום ליזמים הזוכים, יאפשרו כעת את התקדמות פרויקטים אלה משלב התכנון, לבניה ואכלוס. מדובר על מיזמים גדולים, בהיקף של שכונה שלמה, שחידושם ישפיע באופן דרמטי על איכות חייהם של אלפי תושבים שסבלו מתנאי דיור נחותים ואף קשים. אנו מממשיכים בקידומה של מדיניות ברורה לפיה גם מקומות שאינם כלכליים בראיית כוחות השוק, ונדרשים לסיוע ממשלתי כתנאי הכרחי לחידושם, יזכו לסיוע זה ולא יישארו מאחור. מדיניות זו מאפשרת לנו כיום לקדם את מימושם של מתחמים רבים בערים כדוגמת אשקלון, אילת, קריית שמונה, חצור הגלילית, צפת, טבריה, בית שאן ועוד, ערים אשר לא היו על מפת ההתחדשות העירונית לאורך שנים רבות, וישנו את פניהן בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully