וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז תחילת המלחמה: צניחה בדמי השכירות בדירות ללא ממ"ד

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 14:46

שוקלים לרכוש דירה להשקעה? שירות חדש של אתר יד2 שנועד לסייע לבעלי דירות ושוכרים, מציג כי מאז תחילת המלחמה חלה צניחה בדמי השכירות בדירות ישנות ללא ממ"ד. בנוסף: באילו ערים מתפשרים הכי הרבה על דמי השכירות?

תל אביב. ליעד וכניש, מערכת וואלה
מחקר חדש מציג: באילו ערים מתפשרים הכי הרבה על דמי השכירות?/מערכת וואלה, ליעד וכניש

מתכננים רכישת דירה להשקעה? מחקר חדש שבוצע באמצעות מחשבון משוכלל של אתר יד2 (YADATA) שפותח לטובת בעלי דירות ושוכרים והורחב לאחרונה לשוק ההשכרה - מגלה כי בהתאם לנסיבות בשוק השכירות כיום על רקע מלחמת חרבות ברזל, דירות להשכרה ללא ממ"ד (או לחילופין מקלט תקני ונגיש לבניין) באתר יד2 רשמו ירידת מחיר ממוצעת של 7.6% בחודש נובמבר 2023.

כאמור, המחשבון שהיה קיים ב-4 השנים האחרונות בדירות למכירה בלבד, ישמש מעתה גם את השוכרים והמשכירים, לחישוב גובה שכר הדירה לנכס בתוך שניות באתר.

בנוסף, המחקר מציג כי הערים שבהן מתפשרים הכי הרבה על דמי השכירות הן תל אביב, גבעתיים וקריית מוצקין, שבהן בכ-20% מכלל המודעות של דירות להשכרה נרשמו ירידות מחיר של 7-9% בתקופה זו.

ערים אחרות שבהן נרשמו ירידות מחיר בשכר הדירה הן אור עקיבא, הוד השרון, קריית ים (18% מכלל המודעות בערים אלה, ירידות מחיר של 7-10%), בקריית אונו וברמת גן נרשמה ירידת מחיר ב-17% מהמודעות ובשיעור של 8-12%, ובראש העין ומודיעין נרשמה ירידה ב-16% מהמודעות ובשיעור של 8-9%.

ירידת מחירים על פי מחשבון Yadata של יד2. יד2,
ירידת מחירים על פי מחשבון Yadata של יד2/יד2

ירידת מחירי השכירות החדה ביותר נרשמה בערים עפולה (12.5%), עכו (12.3%), קריית אונו (12%), טבריה (12%) אור עקיבא ובאר שבע (10% כ"א).

עוד, עולה מהמחקר, כי מתוך סה"כ המודעות הפעילות לדירות/בתים להשכרה, ב-14% מהן הורידו מחיר לפחות פעם אחת מאז שעלו לאתר. בחודש נובמבר נרשמה ירידת מחיר ממוצעת של 7.4% בדמי השכירות במודעות באתר, כשהפלח שבו נרשמה הירידה החדה ביותר הוא בתים פרטיים/קוטג'ים - 8.9% ירידה, ובדירות הגג/פנטהאוז נרשמה ירידה של 8.2% בממוצע.

YADATA הוא מחשבון חדשני המבוסס על אלגוריתם חכם הפועל בטכנולוגיית Machine Learning, שנעזר גם במידע מאלפי המודעות שפורסמו באתר יד2, והניסיון של יועצי הנדל"ן של החברה מהשטח.

לדברי תומי שנפלד מנכ"ל קבוצת יד2, "yadata יאפשר מהיום למשכירי הדירות, לשוכרים וגם למשקיעים שבוחנים רכישת דירה להשקעה, לקבל אומדן מחיר המותאם לנכס בכל עיר ורחוב בארץ, ויסייע להם לקבל החלטה מושכלת. משקיעים יוכלו לבחון באמצעותו מה שווי הדירה, וגם בכמה יוכלו להשכיר אותה ולהחזיר את ההשקעה. משכירים ושוכרים יכולים ללמוד על המחיר הנקוב ולהשוות אותו לדירות אחרות באזור.. בנוסף, היות ושוק השכירות דינמי מאוד ונתון לשינויים תכופים, כמו ביקוש נקודתי, שינויי מט"ח, אמצעי תחבורה חדשים שנפתחו, שיפוץ בבניין ועוד - באמצעות yadata ניתן לקבל תמונת מחיר עדכנית נכון להיום אחרי כל שינוי שכזה. זה מידע בעל ערך רב לצדדים לעסקה. אתר יד2 ימשיך לשפר ולשדרג את חווית המשתמש ואת הכלים שמספק האתר לגולשינו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully