וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בטי-חות'ים: כך נשמור על בטיחות עובדי הנמלים בישראל

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 10:05

התקיפות של החות'ים מתימן בים האדום הובילו לסדרה של אירועים שהשפיעו ישירות על עובדי הנמלים בישראל. לאור כך, מציג המוסד לבטיחות ולגיהות את הדרכים לשמירה על על בטיחותם של עובדי הנמלים בזמן מלחמה

אילוסטרציה: עובדי נמל. יח"צ,
אילוסטרציה: עובדי נמל/יח"צ

החותים בתימן הגבירו בימים האחרונים את קצב התקיפות נגד כלי שיט בים האדום, דבר אשר משפיע ישירות על אספקה שנשארת ברציפים בנמלים השונים בישראל ובכך קיימת פגישה משמעותית בעבודה בנמלים. חברת ההובלות הימית הדנית מארסק, שהיא הגדולה בעולם, הודיעה לאחרונה כי היא עוצרת את כל משלוחיה שעוברים דרך הים האדום. גם חברת ההובלות הימית הגרמנית האפאג-לויד הודיעה על הקפאת משלוחיה דרך הים האדום, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. זאת, לאחר שמוקדם יותר דיווחה שאונייה של החברה הותקפה כשהפליגה ממערב לתימן.

הקטנת כמות ההובלות הימיות לנמלים בישראל הובילה לצמצום כוח האדם בנמלים ולהגברת העומס על העובדים שנשארו ובנוסף גם גרמה לביטול עשרות משלוחים ועשרות מטענים שנשארו תוקעים בנמלים, אשר מובילים לצפיפות וסכנות בטיחות.

בהתאם לכך, מומחי המוסד לבטיחות ולגיהות יוצאים בסדרה של המלצות למנהלים, כיצד לשמור על בטיחות עובדי הנמלים, לאור העומס שנוצר כתוצאה ממתקפות החות'ים בים האדום.

כך תשמרו על על בטיחותם של עובדי הנמלים בזמן מלחמה

ציוד מגן אישי: יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולהשתמש בציוד מגן אישי כקבוע בדין, לרבות בגדי מגן, נעלי בטיחות, מגיני אוזניים, כובע מגן ואפוד זוהר - כציוד מגן אישי בסיסי חובה - לעבודה באניות, ברציפים ובשאר השטחים התפעוליים שבנמלים ובכל אמצעי אחר להגנה על העובדים מפני חשיפות העלולות לפגוע בבריאותם.

חובת זהירות: ברציפים, שטח עבודות המנוף מופרד באמצעות קו צהוב/כתום. הנוכחות בין הקו צהוב/כתום לבין קו המים מוגבלת אך ורק לבעלי תפקידים מורשים, בתיאום עם מנהל העבודה באוניה.

עבודה בגובה: אין לבצע עבודה בגובה אלא אם העובד הודרך והוסמך על פי תקנות הבטיחות בעבודה ועל ידי מדריך מוסמך לעבודה בגובה והעובד מחזיק באישור תקף לעבודה בגובה לפי התקנות.

עבודות בקו המים: בעבודות בקרבה לקו המים, יש לספק לעובדים, ציוד הצלה למניעת טביעה.

• מטען תפזורת וניקוי ספנות: על העובדים לשמור מרחק בטוח מהדחפור בכל שלב הניקוי הידני של הספנות. יש לשמור על קשר עין עם מפעיל הדחפור, תוך תשומת לב לכוון הנסיעה קדימה ואחורה. בכל שלבי העבודה עבודת המנוף והדחפור על העובדים להפסיק את עבודתם ולהתרחק למקום בטוח, במידה ואין כזה יש לצאת מהספנה בכדי לאפשר עבודה שוטפת ובטוחה של המנוף והדחפור. על העובדים להצטייד באפוד זוהר, כובע מגן, נעליי בטיחות, מכשיר למדידת גזים ומנ"פ מילוט.

אילוסטרציה: עובדי נמל. יח"צ,
אילוסטרציה: עובדי נמל/יח"צ

פגעי מזג האויר: עם תחילת עונת החורף, יש לשים דגש על בטיחות העובדים בנמלים עקב מזג אויר סוער, הקרבה לים מהווה סיכוני בטיחות רבים. רוחות חזקות, גשמים, הצפות והחלקות. על העובדים להערך לסכנות אלה ולמזער את הסיכון בשימוש בציוד מגן מתאים וקבלת תדרוכי בטיחות קבועים על הסיכונים במזג אויר חורפי וסוער.

חומרים מסוכנים: אם לצורך ביצוע העבודה יש להשתמש בחומרים מסוכנים/רעילים/נפיצים, יש להודיע על כך לממונה על הבטיחות בנמל ולבצע התאמות בטיחותיות לפני העבודה עם החומרים מסוכנים.

גידור: בזמן עבודות תחזוקה בנמל, חובה לגדר את שטח העבודה ולסמן באמצעות שלטי אזהרה כל אתר עבודה בו קיים סיכון בטיחות לרבות עבודה על מנופים.

עבודת לשינג: פתיחת או סגירת קשירות (לשינג) במטענים תבוצע רק אם לא מתבצעת עבודה תפעולית במרחק שורה רוחבית אחת לפחות מכל צד באוניה ובהתאם להוראות העבודה ודגשי הבטיחות, לביצוע עבודות לשינג. בכל מקרה נדרש תיאום מוקדם עם מנהל העבודה באוניה. אמצעי הגישה של עובדי ה"לשינג" אל גג המכולות שעל הסיפון, במידה ונדרש, תתבצע באמצעות הגונדולה. פעולה זו תתבצע בנוכחותו ובהנחייתו של אתת מוסמך של הנמל

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם: "פעילות הנמלים בימים אלו של לחימה כמו בימי שגרה חשובים מאד לכלכלה ולמשק הישראלי. פעילות עובדי הנמלים היא קריטית לפריקה והעמסה מקצועית ובטיחות של המטענים. כדי שנעבור את שגרת המלחמה על כל המנהלים והעובדים להכיר את הסיכונים והדרכים למזער אותם, לקבל את כל המידע הנדרש על חומרים מסוכנים ודרכי ההתמגנות במקרה של מצב חרום. יחד ננצח ונמשיך לקדם את מדינת ישראל והכלכלה בבטיחות ללא נפגעים ותאונות עבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully