וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

36 משפחות מכרם שלום יעברו למגורים זמניים: היכן בחרו לגור?

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 11:20

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים עבור 36 משפחות מפוני כרם שלום. זאת, כחלק מצעדים למציאת פתרונות מגורים בלוחות זמנים קצרים למפונים מיישובי העוטף. היכן בחרו לגור?

קיבוץ כרם שלום. זיו ריינשטיין
קיבוץ כרם שלום/זיו ריינשטיין

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה להמליץ היום (ה') לשר הפנים לאשר פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת הנגב, עבור 36 משפחות מפוני כרם שלום. ההחלטה הינה חלק משורה של צעדים שמקדמת המועצה הארצית למציאת פתרונות מגורים, בלוחות זמנים קצרים, למפונים מיישובי העוטף.

הישוב כרם שלום בשיתוף עם מינהלת תקומה קיבל החלטה למעבר דיור זמני בישוב אשלים במועצה האזורית רמת נגב. הפיתרון כולל הסתמכות על מבנים קיימים בישוב. בהתאם לצו, העבודות תבוצענה על-ידי החטיבה להתיישבות.

עם זאת, על מנת לאפשר את קליטת כל המשפחות, נדרשת תוספת 10 מבנים זמניים שיוקמו בכפר הסטודנטים 'עדיאל' הממוקם ביישוב, וכן שימוש ב-26 מבני מעונות סטודנטים קיימים והקמת חמישה מרחבים מוגנים.

מגדל השמש באשלים. אלבטרוס,
מגדל השמש באשלים/אלבטרוס

כידוע, בשל מלחמת 'חרבות ברזל', מספר אזורים במדינה הוכרזו כשטחים צבאיים סגורים שהכניסה אליהם אסורה ובחלק מהמקרים התבקשו התושבים להתפנות מבתיהם. על רקע מצב זה, ננקטו מגוון פעולות אשר נועדו לספק מענה לתושבים שפונו מבתיהם, בין אם משום שבתיהם הוחרבו ובין אם משום שקיימת סכנה בשהייה בהם, אחד מיישובים אלה הוא קיבוץ כרם שלום.

ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 266ה' לחוק התכנון והבניה, המעניק סמכות לשר הפנים לקבוע, במקרים חריגים, כי מדובר במיזם בעל חשיבות ודחיפות לאומית ושהקמתו דורשת לקבוע בצו פטור מהיתר או מתכנית לעבודות. זאת על מנת יהיה ניתן לממש את המיזם בלוחות זמנים קצרים יותר ובמועד הדרוש.

ראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן: "מאז החלה המלחמה, מתכנסת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מדי שבוע על מנת לתת פתרונות ולהסיר חסמים בתחום התכנון ובנייה לסוגיות הנוגעות במלחמה. אני מקווה שמציאת פתרון מגורים זמני למפוני כרם שלום תסייע להם בתקופה קשה זו, עד חזרתם לביתם".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מינהל התכנון פועל ביתר שאת כדי לתת מענה לתושבי הישובים המפונים מחבל התקומה. תושבי כרם שלום בחרו לגור מגורים זמניים באשלים, ונדרשו לסיוע על מנת לאחד את הקהילה כולה במקום אחד, ולהמשיך את חיי הקהילה שלהם גם בתקופת החיים שלהם במגורים הזמניים באשלים. כולי תקווה שישובו הביתה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully