וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית להכפלת קצרין מעלה הילוך: אושרה בנייתן של 580 דירות

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 10:49

אושרה בנייתן של 580 דירות ושטחי מסחר שיהוו את השלב הראשון בבניית רובע המגורים החדש בקצרין, רובע נחלים - העתיד לכלול כ-1,800 דירות סך הכל לצד מבני ציבור, מסחר, תעסוקה ומלונאות | היזמים מאמינים בקצרין

קצרין, רמת הגולן. Staselnik,
קצרין, רמת הגולן/Staselnik

מהלך נוסף להכפלת קצרין יוצא לדרך: הוועדה המקומית לתכנון ולבניה קצרין מודיעה היום (ה') כי אישרה השבוע הקמה של 580 יחידות דיור ושטח מסחרי, שיהוו את השלב הראשון של רובע המגורים החדש בקצרין - רובע נחלים (12).

על פי הצפי, השיווק יחל בתוך חודשים ספורים, כאשר המחירים צפויים לעמוד על החל מ-1.15 מיליון שקל לדירות 3 חדרים והחל מ-2.1 מיליון שקל ליח"ד צמודות קרקע.

הרובע החדש בקצרין עתיד לכלול כ-1,800 יח"ד לצד מבני ציבור, מסחר, מבני תעסוקה ומלונאות. תמהיל המגורים בשכונה שתתפרס על פני 667 דונם, יהיה מגוון: בתים צמודי קרקע דו משפחתיים, חלקם משולבי תיירות (צימרים) ובנייני מגורים בני 4-5 קומות.

במסגרת התכנון, יוקמו ברובע החדש בתי ספר, גנים ומעונות יום, מתחמי מסחר ותעסוקה משולבים בחלקם במבני המגורים, שני בתי מלון וכן מבני ציבור ועשרות דונמים של שטחים פתוחים.

"קצרין תצמח ותהיה מגדלור לאזור כולו"

נזכיר כי רובע המגורים החדש מוקם על ידי החברות היזמיות - קבוצת י.ד ברזאני וקבוצת אבני דרך, אשר זכו לפני כשנה במכרז בשיטת "תכנן ובנה" שנועדה לייעל ולזרז בנייה בהיקף משמעותי של יח"ד על פני חטיבות קרקע גדולות. על פי שיטה זו, החברות היזמיות אחראיות על התכנון, עבודות הפיתוח, הבניה ותחילת האכלוס בטווח של ארבע שנים בלבד משלב קבלת ההיתר.

לדברי דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: "שלב נוסף בתוכנית העצמת והכפלת קצרין יצא לדרך אתמול אחרי אישורו בוועדת תכנון ובנייה ואני מאמין שלאור זאת קצרין תצמח ותהיה מגדלור לאזור כולו, בדיוק כמו שהאבות המייסדים חלמו. בחזוני ובעתיד הלא רחוק לא יהיה צורך לנסוע מחוץ לגולן כדי לקנות ולקבל שירותים. הם יהיו כאן ברובע נחלים (12) במקביל למרכזי תעסוקה ומסחר נוספים שיבנו. הדבר החשוב ביותר הוא שמאות משפחות צעירות מקצרין, מהאזור ומכל המדינה יוכלו לקנות דירה במחירים ברי השגה בקצרין ולבסס את עצמם כלכלית. חזון קצרין בירת הגולן - מאז 1977 מתממש".

יאיר כהן, מנכ"ל ובעלים קבוצת אבני דרך ו-דיין בר מנכ"ל ובעלים קבוצת י.ד ברזאני, מסרו: "זכות גדולה עבורנו להקים שכונה חדשה בישראל, קל וחומר בקצרין בלבה של רמת הגולן, אזור המשלב ערכים היסטוריים לצד תקומה, צמיחה וחדשנות. זהו אירוע היסטורי בו מאושרות מאות יח"ד בו זמנית ברמת הגולן מזה עשרות שנים. האחיזה בקרקע בחבל ארץ זה באה לידי ביטוי בהקמתו של רובע מגורים חדש הכולל איכויות בנייה לצד כל התשתיות הדרושות של בתי ספר, מסחר ותעסוקה בסטנדרטים הגבוהים ביותר כפי שקיימים בכל ערי ישראל. אין לנו ספק שפרויקט זה יהווה הצלחה גדולה ביותר ומודל לחיקוי במקומות אחרים, הרבה בזכות שיתוף הפעולה הרחב והטוב שקיים בין משרד הבינוי והשיכון, המועצה המקומית קצרין ובינינו".

על תכנון רובע המגורים והמבנים הציבוריים והמסחריים אמונים מספר משרדים האדריכלים - 'דנה אוברזון אדריכלים', 'מנספלד-קהת אדריכלים', 'גורדון אדריכלים ומתכנני ערים' והאדריכלים ערן מבל ושחר לולב.

הוכרז זוכה לבניית מרכז מסחרי חדש בקצרין

היזמים מאמינים בקצרין: השבוע פורסם באתר מנהל מקרקעין כי היה ביקוש גבוה למכרז בייעוד מסחר ו/או משרדים, כאשר הוגשו לא מפחות מ-10 הצעות מחיר שונות, ומתוכן נבחרה חברת ארזים מי מרום יזמות ובניה בע"מ, אשר הציעו 10.5 מיליון שקל.

המתחם ממוקם בסמוך לקרית ממשלה ומעונות סטודנטים של מכללת תל חי, שכבר בתהליך הקמה. מדובר במגרש בגודל 19.5 דונם לבניית מרכז מסחרי חדש הצמוד לכניסה הצפונית לעיר, שבקרוב נתיבי ישראל יחלו בבנייתה.

במרכז מתוכננים מאות אלפי מטרים של מסחר ותעסוקה במגוון רחב של תחומים העתיד לשדרג את תחומי התעסוקה, הבילוי, המסחר וכן התחרות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully