וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצני התאוששות: ציידי המציאות מחפשים הזדמנויות בדרום?

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 11:27

נתונים מפתיעים ובלעדיים שעולים מבדיקת וואלה נדל"ן עם אתר מדלן חושפים כי זמן המדף של מודעות למכירת דירות בצפון ובגוש דן התארך יותר מאשר באזור הדרום המופגז. האם הוא מציע הזדמנויות שנוצרו דווקא בגלל המלחמה?

יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון במהלך חרבות מגן, 20 באוקטובר 23. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון במהלך חרבות מגן, 20 באוקטובר 23/רויטרס

שוק הנדל"ן בשנת 2023 התאפיין בעליות ריבית והתייקרות עלויות הדיור שהובילו לקיפאון ומיעוט עסקאות. אם הייתה אופטימיות מסוימת לקראת סוף השנה, הרי מלחמת חרבות ברזל והאירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר סתמו עליה את הגולל - והקיפאון רק התעצם.

עם זאת, נתונים בלעדיים שעולים מבדיקת וואלה נדל"ן עם אתר מדלן מציגים ניצני התאוששות ראשונים בשוק הנדל"ן בישראל - ובעיקר באזור הדרומי, בו מתבצעת עיקר הלחימה; הנתונים המפתיעים חושפים כי זמן המדף של מודעות למכירת דירות בצפון הארץ ובגוש דן התארך יותר מאשר באזור הדרום, שבו נערכת כיום עיקר הלחימה.

אילו אזורים מובילים את ניצני ההתאוששות בשוק הנדל"ן?

את ההשפעה הקלה ביותר של המלחמה אפשר לראות בירושלים: למרות שהעיר חוותה 48 התרעות מאז ה-7 באוקטובר ושמספר העסקאות בפועל בה צנח ב-94%, משיא של 400 עסקאות בספטמבר ל-24 עסקאות בלבד באוקטובר, זמן המדף הממוצע של מודעות בעיר התארך בכ-4 ימים בלבד מאז תחילת הלחימה.

אפילו בחיפה ובקריות, שחוו מספר בודד בלבד של אזעקות מאז ה-7 באוקטובר, זמן המדף הממוצע של מודעה התארך ב-15% בהשוואה לזמן המדף בספטמבר, שהם למעלה מ-20 יום.

דווקא באזור הדרום התארך זמן המדף הממוצע למודעה ב-17% בלבד, שהם כ-3 שבועות, זמן מועט יחסית להערכות, וגם ביחס לממוצע הארצי. זאת, ככל הנראה בגלל שהוא מושך אליו כיום לא מעט "ציידי מציאות", המחפשים הזדמנויות שנוצרו דווקא בגלל המלחמה.

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023/אתר רשמי, סעיף 27 א'

העליות המשמעותיות ביותר בזמן המדף הממוצע למודעה נרשמו בערים ובאזורים שחוו אזעקות מרובות באופן יחסי לשאר חלק הארץ. באזור המרכז ובאזור הצפון זמן המדף הממוצע של מודעה התארך בכ-5 שבועות, ואילו במחוז תל אביב זמן המדף התארך במעט פחות מחודש, אך עדיין נותר הקצר ביותר בישראל כיום - כ-4.5 חודשים.

באופן כללי עולה מהניתוח כי בכל הארץ זמן המדף הממוצע למודעות התארך בכחודש, עם עלייה של 22% בהשוואה לחודש ספטמבר.

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "מאז השפל של ה-7 באוקטובר מספר החיפושים בלוח מדלן נמצא כל הזמן במגמת עלייה, ומגיע ברוב הערים לרמתו בספטמבר פחות או יותר. עם זאת, רבים ממחפשי הדירות עדיין יושבים על הגדר: הם צופים במודעות במשך זמן ממושך יותר, בודקים יותר את הנכס ואת הסביבה, ובעיקר מחפשים הזדמנויות בשוק. ניתן לראות בבירור שבאזורים שסובלים פחות מטילים - כמו חיפה וירושלים, כמות הזמן שמודעה נמצאת באוויר אמנם גדלה, אבל בפחות זמן מאשר באזורים שסופגים יותר - כלומר ה-'ירידה מהגדר' והמעבר לביצוע עסקה בפועל מהירה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully