וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דווקא המלחמה תזניק את שוק הנדל"ן האילתי?

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 14:57

מעיר הנופש של ישראל לעיר של המדינה: האם המלחמה, שפגעה בשוק העבודה המקומי בעיר התיירות הנצחית, דווקא עשויה להשפיע לחיוב על שוק הנדל"ן והמגורים באילת? לטענת האדריכל ומתכנן הערים בעז שרייבמן - בהחלט כן

נופי בראשית, אילת. שרייבמן אדריכלים,
נופי בראשית, אילת/שרייבמן אדריכלים

עם כמות תושבים שהכפילה עצמה בעזרת עשרות אלפי מפונים ואוכלוסייה מקומית חמה שזוכה לפירגון מהתקשורת, אילת מוצאת עצמה בפוזיציה שלא הכירה. שוק הנדל"ן האילתי נערך להתעוררות אפשרית, כתוצאה מההיכרות המואצת עם היצע הנדל"ן בעיר ויש מי שכבר קורא למדינה להפוך את אילת למטרופולין החמישי.

האדריכל ומתכנן הערים בעז שרייבמן, בעלי משרד האדריכלות "שרייבמן אדריכלים", אחראי לתכנון פרויקטים רבים בכל הארץ, אך אילת, בה תכנן בשנים האחרונות מעל לאלף יחידות דיור שאוכלסו ברובן, קרובה במיוחד לליבו. "אני חושב שאילת היא יהלום לא מלוטש, פנינה שהגיאוגרפיה שלה היא אמנם האתגר הכי גדול שלה, אך גם החוזקה שלה", אומר שרייבמן ומסביר "בעלות של דירת 2 חדרים בתל אביב אתה יכול לקבל פה דופלקס עם בריכה פרטית ונוף פנורמי של הים האדום וההרים".

שכונת "שיפולי ההר" החדשה באילת. שרייבמן אדריכלים,
שכונת "שיפולי ההר" החדשה באילת/שרייבמן אדריכלים

לפי שרייבמן, מאפיינים סביבתיים ייחודיים אלו דורשים גם סגנון בנייה מסוים שמתחשב באקלים והטופוגרפיה של האזור, "חשוב לייצר מבנים רוויי צל עם זרימת אוויר טבעית בבית ובידוד איכותי. אם עושים את זה נכון אפילו לא צריך להפעיל מזגן, מספיק לפתוח את המרפסת וכל הבית נהיה נעים".

כמו כן, לפי שרייבמן, בעיר יש קיבולת רבה לבתים בבניה נמוכה עם שטחי חוץ לגינות, לצד שימוש נרחב בגגות, כשטחים פתוחים בהם ניתן למקם בריכות המתאימות לאקלים. "פוטנציאל כזה של דירות, לא רק בתים, עם בריכות פרטיות, אין באף מקום אחר בארץ", מציין שרייבמן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"המחסום הכי גדול שלה בפני מהגרים פוטנציאליים, ההיכרות, הוסר"

לדברי שרייבמן, שעובד כעת על תכנונם של מספר מתחמי התחדשות עירונית בעיר בשלבים שונים של תכנון ובהיקפים גדולים, המלחמה הנוכחית, שפגעה אמנם בשוק העבודה המקומי התלוי מאוד בתיירות, דווקא עשויה להשפיע לחיוב על תחום הנדל"ן בעיר.

"אם בעבר אנשים הגיעו לאילת לנופש של כמה ימים ולא באמת הכירו את העיר, בחודשיים האחרונים עשרות אלפי אנשים - מפונים, מתנדבים, עובדי מדינה ועוד עברו ממש לחיות בה ולהכיר אותה. בכך המחסום הכי גדול שלה בפני מהגרים פוטנציאליים, ההיכרות, הוסר", אומר שרייבמן.

פארק ים vip, אילת. שרייבמן אדריכלים,
פארק ים vip, אילת/שרייבמן אדריכלים

בנוסף, שרייבמן מעריך שיהיו לא מעט אנשים שהמלחמה הזו תגרום להם לשקול להחזיק בנכס באילת כמקום מפלט בזמן מצב בטחוני רגיש, שלא מצריך נסיעה לחו"ל (אם בכלל יהיו טיסות בעת מלחמה כוללת בצפון).

"לצד כל הנזק שנגרם, המלחמה הראתה שבמדינה קטנה ומאוימת כמו ישראל, הפוטנציאל של אילת גדול הרבה יותר" אומר שרייבמן. "אין עוד עיר שמספקת למדינה עומק אסטרטגי עם מוגנות ביטחונית כמו אילת וזאת לצד עתודות קרקע בלתי מוגבלות ואלפי יחידות במרכז העיר אשר מתאימות להתחדשות עירונית".

"מקבלי ההחלטות בממשלה חייבים לשים לעצמם כיעד אסטרטגי להפוך אותה למטרופולין החמישי במדינה. בהינתן הקצאת המשאבים הנכונה בתחום התחבורה לצד עידוד השקעות, יבנה חזון לעיר בה האקדמיה, הרפואה והתעסוקה יפרחו ויהפכו את פני העיר. הדבר לא רק אפשרי - הוא הכרחי", מסכם שרייבמן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully