וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הענק אושרה: 1,868 דירות יוקמו בעיר המפתיעה בקריות

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 18:53

קו ראשון לים: תכנית התחדשות ענק יוצאת לדרך בשכונת יוספטל בקרית ים - וכוללת הקמת מתחם מגורים חדש עם כ-1,868 דירות בעשרות מבני מגורים עד 29 קומות. במסגרת התכנית יפונו 452 דירות ישנות ב-14 מבנים

הדמיות תכנית יוספטל קרית ים. עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ,
הדמיות תכנית יוספטל קרית ים/עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ

תכנית הענק של רשות מקרקעי ישראל, שתשנה את פניה של קרית ים אושרה היום (ד') בועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל). התכנית כוללת הקמת מתחם מגורים חדש המציע יצירת חיבור נוח ונגיש בין העיר לים, מרחב ציבורי איכותי עם רשת רחובות ושבילים נגישים להולכי רגל ורוכבי אופניים, לצד שיפור הנגישות לתחבורה ציבורית ושטחים פתוחים לרווחת התושבים.

במסגרת התכנית להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל הותיקה - יוקם מתחם מגורים חדש בקו ראשון לים בשטח של כ-115 דונם, שיכלול 1,868 דירות במבני מגורים עד 10 קומות לצד מגדלים בני 19, 23, 25 ו-29 קומות. במסגרת התכנית יפונו מהמתחם 452 יח"ד ב- 14 מבני מגורים בני 3-5 קומות לטובת בנייה של כ- 1,868 יח"ד

בנוסף יוקמו מבני ציבור בהיקף של כ-3,200 מ"ר אשר ישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים, להם יצטרפו מוסדות חינוך, קהילה ורווחה על שטח כולל של כ-11 דונם. כ-13,000 מ"ר בעירוב שימושים תוכננו לאורך שדרות פנחס ספיר ומול רצועת החוף ושטחים ציבוריים פתוחים לרווחת התושבים על שטח של כ- 10 דונם.

הדמיות תכנית יוספטל קרית ים. עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ,
הדמיות תכנית יוספטל קרית ים/עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ

המתחם החדש גובל מצידו המערבי לתכנית לשדרוג ופיתוח חוף הים ומצידיה האחרים למתחמים נוספים המיועדים להתחדשות עירונית; מיקומה האסטרטגי של התכנית לעיר וקרבתה לחוף הים צפויים להוות תמריץ לחידוש ופיתוח נרחב של האזור כולו ולשדרוג משמעותי של העיר כולה. מיקומה האסטרטגי של התכנית לעיר וקרבתה לחוף הים צפויים להוות תמריץ לחידוש ופיתוח נרחב של האזור כולו ולשדרוג משמעותי של העיר כולה.

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על ההחלטה לאשר את תכנית יוספטל בקרית ים ואמרה כי "התכנית מהווה דוגמא לשיתוף פעולה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות המקומית. השכונה העתידית מונה 1868 יח"ד בתמהיל מגוון במיקום ייחודי בקרבה לחוף הים ומהווה המשיך ישיר למדיניות רמ"י בקידום תכניות להתחדשות עירונית וסיוע בחידוש מרכזי הערים".

התוכנית תוכננה ע"י משרד "עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ". כמו כן, יש לציין כי התכנית אושרה תוך שהיא מתוקנת בין השאר על פי התנגדות שהוגשה על ידי עו"ד ירון טיקוצקי, המייצג בעלים של כ-400 יחידות דיור קיימות (מיועדות לפינוי) במתחם הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully